tirsdag den 7. december 2021

Hjemmebagt knækbrød - 7. december...

 



I juletiden kan man godt blive træt af småkager og æbleskiver og pludselig komme til at trænge til noget enkelt og groft...

I dag har jeg bagt disse grove rugknækbrød/kiks fra Camilla Plums: Et ordentligt brød.

Opskriften kommer her direkte fra bogen:

260g groft rugmel

225 g hvedemel af god kvalitet

2 tskf salt ( jeg bruger sydesalt eller Maldon salt)

3/4 dl olie

2 dl skummetmælk

Ælt delene sammen, det er en ret fast dej. Del dejen i mindre stykker, der rulles ud så tyndt som muligt. 

Jeg ruller ud direkte på bagepapiret og lægger det på pladen og skærer det i firkanter med en kniv eller klejnespore. Bages ved 200 - 230 grader indtil de har fået lidt farve, men ikke er alt for mørke. I min ovn er det ca 10 - 12 minutter...

God fornøjelse hvis du kaster dig ud i bagning af sunde grove kiks - De smager super godt med smør eller med en skive god ost på.

De bedste december hilsner 

KirstenK


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg bliver altid glad for en lille kommentar...♥