onsdag den 1. december 2010

Frosne knogler...nå nej, frostede kogler!

                                                Frostede kogler er et rigtig godt køkkenbordsprojekt!

Du skal bruge kogler, sukker, æggehvide eller tynd tapetklister. Hvis du skal lave det sammen med børn, er det bedst, på grund af faren for salmonella-forgiftning, at bruge æggehvide der er varmebehandlet, eller hvad det nu er, de er, de de'r, man køber i små bægre.
Det kan ikke jo undgås, at der ryger en lille tilsukret finger eller to i munden...

Pensl æggehvide eller tapetklister på koglerne. Det er noget værre "gratværk"

Drej koglen rundt i sukkerskålen, og ryst noget af det overskydende sukker af...

Koglen skal nu tørre et døgnstid eller så, og er så klar til brug!

20 kommentarer:

  1. Det var da en sød ide. Og så fine de er på din adventskrans.

    SvarSlet
  2. De er da søde både på den ene og den anden måde ;-) Men øv, havens overskud af kogler ligger gemt under et stort lag sne, så det er ikke lige nu din idé skal afprøves.

    SvarSlet
  3. De er vakre.
    Tror jeg tar den idèen med meg til skolen i morgen.
    Vi holder på å pynte til JUL.
    Klem

    SvarSlet
  4. Stiligt... eg trudde det var ekte frosne kongler...

    God kveld.

    SvarSlet
  5. god idé, skal da prøves :0)

    SvarSlet
  6. Takk for oppskriften, jeg hadde tenkt å spørre om akkurat de konglene faktisk:))

    SvarSlet
  7. Jah ;o)) selvfølgelig det er jo sådan man gør . Tror lige jeg skal i julekassen, der er nok nogle kogler der trænger til lidt opdatering.
    Tak for din søde hilsen på min side, jeg kan sige det samme om din, jeg besøger den ofte og med glæde, du sprudler jo med ideer, og jeg elsker inspiration i alle afskygninger.
    Mange hilsner Lis

    SvarSlet
  8. Miv: Synes også selv de er ganske nuttede...

    SvarSlet
  9. Eva: Ja, de er faktisk vældig anvendelige i denne tid!

    SvarSlet
  10. Fru Christensen: Tak for ordene sige den anden Fru Christensen...

    SvarSlet
  11. Susanne: Åh, ja det er et problem, kan jeg godt se... Jeg samler i spandevis af kogler om sommeren hvor de er fine... Jeg kan slet ikke lade dem ligge!

    SvarSlet
  12. Ruth: Jamen de ligner faktisk også den ægte vare til forveksling...

    SvarSlet
  13. Viollykke: Ja, du skulle prøve...det er heldigvis et af de nemme projekter...

    SvarSlet
  14. Ulla_Bella: Så kom jeg dig i forkøbet...dejligt vi kan dele opskrifter...

    SvarSlet
  15. Lis: Hej Lis...Jeg besøger også ofte din side...snart går jeg i gang med betonblanderiet efter inspiration fra dig. Jeg har heldigvis frostfrie arealer at arbejde i...

    SvarSlet
  16. det var da simpelthen super smart :)

    SvarSlet
  17. Jamen altså, det er jo lige sådan jeg skal have pyntet vores kogler, har gået og tænkt på hvordan jeg skulle male, spraye, pynte m.m. mine kogler for at de kunne give lidt "spil" men her er løsningen. 1000 tak for denne fantastiske inspirerende ide :o)

    De kærligste hilsner
    Jill

    SvarSlet

Jeg bliver altid glad for en lille kommentar...♥