søndag den 12. december 2010

Brændte mandler.

Brændte mandler er nemme at lave selv...


Du skal bruge en pande, en kop sukker, en kop vand og en pose mandler med ca 200 -250 gram.
Sukker, vand og mandler kommes på panden på samme tid. Tænd for panden og varm op...til at begynde med koger vandet, og vandet bliver brunligt. Efter nogen tid er vandet fordampet,og mandlerne bliver hvide og tørre...

Det ser underligt ud, men efter kort tid begynder sukkeret at smelte og så skal man røre godt rundt i mandlerne, så alle bliver lige "brændte"


Når mandlerne er blevet lige netop så brændte som du ønsker det hældes de ud på et bagepapir og skilles forsigtigt ad med en ske eller gaffel... Pas på nallerne, det smeltede sukker brænder som bare pokker på huden!

8 kommentarer:

  1. uhm der findes næsten ikke noget bedre end brændte mandler...
    har aldrig selv været for heldig med dem.... hvor meget vand bruger du ?
    kjh♥

    SvarSlet
  2. Som Marianne har jeg helle ikke været så heldig. Jeg vil nu prøve din metode. Helt sikkert, jeg elsker nødder og sukker sammen.

    SvarSlet
  3. Uhm, brændte mandler er favorit! Måske skulle jeg glæde mig selv....

    SvarSlet
  4. Brente mandler er kjempegodt, men jeg får de ikke til selv, så jeg kjøper alltid av andre:)

    SvarSlet
  5. Marianne: 1kop vand 1 kop sukker og en pose mandler...det kan næsten ikke gå galt!

    SvarSlet
  6. Anne F: Denne her metode kan næsten gå galt...hvis man vel og mærke holder lidt øje med dem...og rører rundt dem !

    SvarSlet
  7. Eva: Ja det synes jeg da...Der er kun en fejl vd brændte mandler...det er ikke til at få stoppet igen, når først man er begyndt at spise dem...

    SvarSlet
  8. Ulla-Bella: Ja brændte mandler smager godt...

    SvarSlet

Jeg bliver altid glad for en lille kommentar...♥