mandag den 31. januar 2011

Remser...



Selv om det er slut med juleklipperier, er papir, saks og hobbykniv ikke lagt væk... Hvidt og farvet kopipapir, er blevet til remser, der absolut ikke er af julekarakter....Biler, helikoptere (ønsket af en 2-årig helikopter-freak) indkøbsvogne, fugle og naturligvis cykler, som bortset fra helikoptere er det helt store hit her...nå, ja så er der jo også elefanten...
Jeg har brugt almindeligt kopipapir, hvor jeg har sat to ark i enden af hinanden og tapet det...Remsen vendes så tapen sidder på bagsiden.
Jeg har smidt et ark, med nogen af motiverne her hvis du skulle have lyst til at prøve lidt "remseri"

Tegn motivet op på papiret i den ene side, det skal gå helt ud til kanten. Lav en stiplet linie i den anden side, som markerer, hvor papiret skal foldes...


Fold papiret, som en harmonika efter den stiplede linie og maskinkanten...

Skær eller klip efter stregerne...Jeg foretrækker kniven, men det er en smagssag!

Det indvendige af motivet er skåret ud...Når du skærer konturen ud skal du huske på, at der skal være sammenhæng mellem motiverne.

"Harmonikaen" foldes ud...





21 kommentarer:

  1. Hold da op hvor er det nogle flotte remser - du er bare go' ;o))
    Kh. Majbrit

    SvarSlet
  2. Ja, man får helt lyst til at komme i gang...

    SvarSlet
  3. wow hvor er de søde :) god ide ..

    SvarSlet
  4. sikken nogle flotte remser du har fået kreaeret. Flot af dig at du vil dele dine evner med os. Man får helt lyst til at afprøve det

    SvarSlet
  5. uuuhh hvor charmerende !

    SvarSlet
  6. WOW, for noen flotte remser. Virkelig fine.

    Marit

    SvarSlet
  7. eg er imponert - veldig flotte og kreative remser.

    SvarSlet
  8. Så flotte border:) Disse kan jo brukes til mye:)

    SvarSlet
  9. Det er nogle fine remser du har lavet.

    SvarSlet
  10. Majbrit: Tak...det er næsten ikke til at stoppe igen, når man først er kommet i gang!

    SvarSlet
  11. Lavendel: Jamen det er bare med at komme i gang med saksen så!

    SvarSlet
  12. mordorte: Selvfølgelig har jeg lyst til at dele!

    SvarSlet
  13. Mit skip er lastet med: Tak!

    SvarSlet
  14. Ruth: Tak for de pæne ord! Jeg er imponeret over dine fotos!

    SvarSlet
  15. Ulla-Bella: Jeg har hængt forskellige remser over dørene her i huset!

    SvarSlet
  16. Conny: Tak for dine altid positive kommentarer!

    SvarSlet
  17. Hvor er de bare skønne allesammen! Indkøbskurven er godt nok fin - og ja, elefanterne ;-)

    SvarSlet
  18. Jeg er bare så glad for at have fundet din super fine blog :) Her er så mange ting jeg skal have afprøvet :)Bliver ved med at blive imponeret over dine kreative evner:) Så nu skal jeg nok stoppe med at skrive til dig :)

    SvarSlet

Jeg bliver altid glad for en lille kommentar...♥