torsdag den 6. december 2018

Krans af ferskensten - 6 december...


Kranse hører julen til. Og jeg synes ikke nødvendigvis ikke de behøver at være lavet af gran.
Der findes mange forskellige muligheder og den jeg vil vise i dag holder jeg  selv meget af...
Der er sådan lidt genbrug over den, idet den er lavet af rengjorte fersken/nektarin sten.

Man må altså samle ferskensten et stykke tid inden man kan lave kransen.
Ferskenstenene skal gøre helt rene og være fuldstændig tørre inden du kan bruge dem...
Jeg plejer at gøre stene rene med o en stiv børste, efter de hr ligget i blød natten over. Nogen gange ryger de også i opvaskemaskinen og vasker med et par gange til de er helt rene. Så lææges de til tørre evt på en radiator...


                         Ferskner, ferskensten, rengjorte ferskensten, krans af grene og limpistol....


Som bund skal du bruge en krans lavet af tynde grene, halm eller andet naturmateriale.
Her jeg brugt lange grene fra haven, som jeg blot har viklet sammen i en krans og stukket grenene ind i hinanden, for at holde formen...
Du kan også bruge en færdigkøbt halmkrans,


Ellers er det bare med at få limet ferskenstenene på kransen, anbragt regelmæssigt eller uregelmæssigt, alt efter hvad man nu synes...Jeg bruger en limpistol til at lime stenene fast med.

Jeg foretrækker, til dennne krans, at anbringe stenene regelmæssigt, at stenene så er forskellige i farve og størrelse, synes jeg ikke gør så meget...

Denne krans er ikke specielt julet, men med rester af blonder og bånd kan den, hurtigt ved hjælp af en knappenål pyntes til julehøjtiden...



saml blonde, garn, snor og eller bånd i farver der passer sammen. 
Jeg har valgt sart lyserød og sølv og hvid blonde...
Vælg de farver du synes passer til dit hjem og dit temperament.
Bind en løs knude midt på blonde/snor bunken.


Sæt blonderne fast med knappenålen på undersiden eller bagsiden af kransen.
Du kan selvfølgelig også lime den fast...


                                 Hav en dejlig torsdag - weekenden lurer jo næsten lige om hjørnet ...
                                                 
                       🎀 De bedste hilsner KirstenK🎀

1 kommentar:

  1. Sikke en herlig ide. Og de der ferskensten kan jo også fint pynte i en anden slags juledekoration.

    SvarSlet

Jeg bliver altid glad for en lille kommentar...♥