onsdag den 5. december 2018

Gaveindpakning - med sjovt pynt fra køkkenet - 5. december...



Vi kommer ikke uden om det  - jul er også julegaver...
Her i familien prøver vi at minimere antallet af gaver og prislejet er blevet sat ned ad flere omgange.

Men selvom det er en billig gave eller en genbrugsgave, som ofte er de sjoveste, så skal de jo pakkes ind. Jeg synes det er sjovt at bruge fantasien og finde på sjovt og finurligt gavepynt...

Idag har jeg fokus på gaver der er pakket ind i genbrugspapir, avispapir, papir fra reklamer eller magasiner, gamle plakater etc.og pyntet med ting fra køkkenet...

Kig med her, hvis du vil have en ide eller to til gaver med sjovt pynt...


Pakke i genbrugspapir, fra en tilsendt pakke og vendt med skrift og klister mærker indad. Tre grydeskeer er lavet til nisser. 
Jeg brugt gamle barnesokker, hvor jeg med limpistolen har limet en pompom i huen, og med limpistolen har limet huen fast til skeen. Nisserne har fået sat selvklæbende rulleøjne på. 
Man kan også tegne øjnene på.
Båndet om pakken er en strimmel stribet jersy stof, som jeg har hevet i, så trækker det sig sammen og bliver til en tynd rulle...


Muffinsforme på en bund af en pose med tern fra Brugsen, et stykke madpapir udenom og derefter to muffinsforme i forskellig størrelse...



En CD hvor en af sangene er: Jeg er havren, er pakket ind i papiret fra havregrynsposen :-)


En gammel kagespade er vendt om, et juletræ tegnet med en hurtig streg med en grøn Posca tuch, en guldstjerne i toppen og lidt rødt pynt spredt over grenene...
Papiret er en gammel plakat der er vendt med billedsiden indad..


Et fyldigt hjerte broderet på et lille rivejern. Jeg har brugt en stramajnål 
og tyndt hæklegarn, selvfølgelig i rødt...


En fin linseform på brunt genbrugspapir og en rustik snor..


Flaskebrikker fra Genbrugsen... sådan en pakke gad jeg godt selv have, men nåh nej flaskebrikkerne er jo mine egne, fra skabet, hvor de i forvejen findes i rigelige mængder.
Papiret er brunt genbrugspapir og papir fra et boligmagasin...


Et engleglansbillede er limet fast på den fine fine metalflaskebrik...



Til en der elsker te. Eller bare til en du elsker..
Et stykke rødt båndgarn, som var ret moderne for år tilbage, gråt genbrugspair og en tesi med et hjerte i stikkesting -  jeg har brugt en fin nål og DMC broderegarn...

Håber du har fået lidt inspiration til gaveindpakningen. 
Nogen af gaverne er næsten så fine, at man næsten ikke nænner at pakke dem op...

Hav de aller skønneste onsdag.

🎁 De bedste hilsner KirstenK 🎁

1 kommentar:

Jeg bliver altid glad for en lille kommentar...♥