tirsdag den 4. december 2018

Broderi på mursten - 4. december...


Nu skal alt her i december jo ikke være fint, nuttet og blødt, så derfor er 3. december, hvad man kunne kalde stramaj på den hårde måde...

Jeg har glædet mig til at lave denne her juleblomst, lige siden jeg, engang i sommer, fandt murstenen i en bunke murbrokker...

Og jeg synes altså selv, det er et ret fedt broderi.


Der er såmænd ikke så meget at sige om den, og der er heller ikke noget mønster, for det er så simpelt at det næsten er løgn...

Først har jeg blæst murstenen ren for snavs og edderkoppespind, og vasket den med sæbe og børste, har jeg selvfølgelig også.
Man kunne selvfølgelig også have brugt en ny mursten, hvis man da ellers lige har sådan en...
Jeg synes faktisk broderiet er finest på denne brugte sten der engang har befundet sig i et bygningsværk af en art og nu står og pynter i min stue. En skør slags genbrug - lige som jeg elsker.
Selve broderiet tog en halv time at lave og den lyserøde blomst er nem at pille op, når jeg bliver træt af den...

Du kan finde masser af små lette broderimønstre på nettet(du kan jo også bruge perlemønstre), ellers er det også nemt at tegne et lille simpelt blomstermønster selv. Du kan evt tegne mønstret fra blomsten på fotoet af...
Jeg har brugt tredobbelt almindeligt bomuldsgarn og tredobbelt glimmergarn - og en stoppenål med stort øje.



Jeg synes den fine sarte lyserøde glimmergarn spiller godt sammen med den rustikke mursten.
Den er fin både inde og ude...


Jeg ønsker dig den allerbedste tirsdag og den 3.dag i december - og tak fordi du læste med her.

                                         🌷 De bedste tirsdagshilsner KirstenK 🌷


2 kommentarer:

  1. Det er altså en herlig, fjollet og sjov genbrug af mursten. Jeg tror den skæbne skal overgå en sådan mursten, jeg fandt og ville stille mine farveblyanter i ... og hvor hullerne lige præcis er for små.

    SvarSlet

Jeg bliver altid glad for en lille kommentar...♥