tirsdag den 23. juni 2015

Lærkegrene dyppet i beton - DIY...



Jeg så disse lærkegrene dyppet i beton et eller andet sted på en haveblog, hvor og hvornår husker jeg ikke, men eftersom jeg er tosset med lærkegrene, var det oplagt at prøve...
Jeg synes de er blevet fine, selv om lærkegrene med kogler så sandelig også er fine, som de er fra naturens hånd.
Har du lyst til selv at prøve er det naturligvis en forudsætning at du har lærkegrene på lager eller du har et sted hvor du kan skaffe nogle...
Jeg lagde mine grene i vand et kvarterstid, inden jeg dyppede dem i beton. Jeg havde en ide om, at hvis de var alt for tørre så ville de suge betonen til sig alt for hurtigt, om det er rigtigt, ved jeg ikke...
Det er ligegyldigt om du bruger cement som du blander med sand og vand eller du bruger den nemme løsning: Letbeton som du køber i byggemarkedet - der skal blot blandes vand i efter anvisningen på posen...
Betonen skal have en konsistens som tynd havregrød og så dypper du lærkegrenene i betonen og skvulper dem lidt rundt så de ligesom suger betonen til sig...
Læg betongrenene på noget plastic (ikke papir) og lad dem hærde et skyggefuldt sted i tre til fire dage.
Har du dem udendøre er det klogt at dække dem med en plasticpose eller lignende, som beskyttelse for regn og sol.
Jeg har lagt beton lærkegrenene rundt omkring i haven og jeg tænker nu også de vil være fine i juledekorationer og lignende...
Glædelig sommer tirsdag til dig, der gjorde dig den ulejlighed at klikke dig indenom her.




5 kommentarer:

  1. Svar
    1. Citronmoster: Det var så lidt - Det er altid dejligt at dele den slags med andre...

      Slet
  2. Det vil jeg prøve ☺️ Jeg har masser lærkegrene! Tak for du delte med os ❤️

    SvarSlet
  3. Må jeg spørge til, om betone stadig sidder på dine lærkegrene eller om den falder af over tid?

    SvarSlet

Jeg bliver altid glad for en lille kommentar...♥