lørdag den 20. juni 2015

Søren Ryge Petersen: Haveglæde...

Hvad læser man i haven? Eller jeg læser i drivhuset og drikker kaffe, for sommeren er lidt lunefuld for tiden...
Jeg læser denne her...

Skønne, skønne billeder.
Og skrevet på den dejlige fortællemåde, som Søren Ryge som en af de få mestrer til fulde.
Den er fuld af umiddelbar haveglæde.
Den er ikke opstyltet eller opstillet, blot fyldt med frydefuld hverdags glæde der smitter...
Den handler om purløg og hvidtjørn, om børnebørn og georginer, om glæden ved livet og haven og om meget, meget andet...
Læs den for Søren, hvis du gerne vil smittes med glæde...

7 kommentarer:

  1. Det lyder til at være en rigtig Søren Ryge bog - den tror jeg, jeg vil købe til gemalen, så kan han fornøje ssig med den, de næste par måneder :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Randi: Rigtig god ide...den er skøn og man smittes straks med Søren Ryges begejstring for helt almindelige ting...god bedring med gemalen!

      Slet
  2. Hvem vil ikke gerne smittes med glæde? Jeg vil i hvert fald, tak for intro og anbefaling :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Lone: Du vil ikke fortryde hvis du læser den...den er simpelthen så skøn..

      Slet
  3. Jeg har læst den, - og blev smittet med begejstring. Jeg holder meget af Søren Ryges tilgang til haven og livet.

    SvarSlet
    Svar
    1. Eva: Ja det er fantastisk, hvad den mand kan, udi fortællekunst - og så er det egentlig bare ganske almindelige ting han skriver om...og det er måske nok det, der er det allerbedste ved den bog!

      Slet
  4. Denne kommentar er fjernet af en blogadministrator.

    SvarSlet

Jeg bliver altid glad for en lille kommentar...♥