tirsdag den 31. maj 2016

Historien om en lille skadeunge...


Måske husker du historien om den lille skadeunge fra 2014...
Historien gentager sig åbenbart, for jeg fandt for en uges tid siden, en lille forpjusket og absolut ikke flyvefærdig skadeunge på jorden neden for en skaderede i et af de høje træer i haven.
Dog var skadeungen anno 2016 knap så vild med at blive fotograferet som skadeungen fra 2014...
Dagen forinden havde jeg godt bemærket en voldsom skræppen i reden, men krager og råger der kommer fra de omkringliggende marker ligger evig og altid i krig med skaderne...
Jeg satte den lille unge op i træerne så højt, som jeg kunne nå og tænke, at den nok ikke ville overleve. Jeg kunne høre der stadig var en unge eller to tilbage i reden, men jeg var i tvivl om den ville kunne hoppe op i reden.
Den hoppede ganske vist fra gren til gren, men i modsat retning af reden. Den hoppede helt op i toppen af et grantræ, hvor den har befundet sig siden. Forældrene kommer og fodrer både den, og de anden unger som stadig befinder sig i reden...alle tre unger skræpper højlydt og kræver mad hele tiden. Heldigvis er ungerne begyndt at gøre flyveøvelser, så skademor og skadefar kan få sig en tiltrængt pause.
I øvrigt er skaderne rigtig glade for, at de små rødder som jeg dagligt har i min varetægt og jeg selv sidder ude på terrassen og spiser frokost - der ryger jo af og til en rugbrødshapser ned på fliserne, som skaderne kommer og henter når de små er blevet puttet i deres barnevogne og roen er faldet over matriklen...


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg bliver altid glad for en lille kommentar...♥