søndag den 22. maj 2016

En heldig kartoffel...


Kartofler fra sidste år er der ikke meget ved på nuværende tidspunkt. De har lange spirer og er ikke særlig appetitlige i forhold til de nye kartofler som er i butikkerne.
Flere har endog kartofler der er blevet sat tidligt i drivhuset og på den måde, på nuværende tidspunkt allerede har hjemmedyrkede kartofler.
De gamle kartofler, på nær et par af de største, røg i kompostbeholderen.
Et par kartofler med lange spirer kan nemlig udgøre et dekorativt indslag på terrassen eller i køkkenvinduet indtil stænglerne bliver lange og ranglede.
Jeg fandt en lav skål købt i genbrug for et par kroner og kom en smule jord i bunden af den. Kartoflerne op i skålen og vent en lille uges tid, så har man en fin lille plante der kun har kostet et par kroner at lave...

5 kommentarer:

  1. Det var da en sød ide. ja de er lidt ustyrlige sådan nogle kartofler. jeg har rokeret rundt på min køkkenhave og har lavet plantekasser. men pludselig dukker der kartofler op midt i persillen og alle mulige andre steder hvor de i hvert fald ikke skal være. Så de har åbenbart overvintret.

    SvarSlet
    Svar
    1. Karina: Tak for din kommentar - ja de kan også overvintre i kompostbunken. Jeg har flere gange fundet nye kartofler når kompostbunken skulle tømmes...

      Slet
    2. Karina: Tak for din kommentar - ja de kan også overvintre i kompostbunken. Jeg har flere gange fundet nye kartofler når kompostbunken skulle tømmes...

      Slet
  2. Jeg har nogle gange gjort den med en sød kartoffel. Sat den lodret i lidt jord også har man pludselig en meget smuk og dekorativ plante.
    Knuz fra Lina

    SvarSlet
    Svar
    1. Lina: Jeg har også prøvet med en sød kartoffel-det blev til en enorm hængeplante. Det vil jeg snart prøve igen...

      Slet

Jeg bliver altid glad for en lille kommentar...♥