tirsdag den 25. november 2014

Halvvanter...



Mit garnlager er pakket væk, fordi vi er ved at bygge lidt om på førstesalen...der skal være værelse til mig og gæsteværelser til overnattende gæster - det bliver rigtig godt, når vi altså bliver færdige. Det går lidt trægt eftersom det jo lidt er et fritidsprojekt og aftnerne er korte og mørke...
Men nit garn er pakket væk bag møbler og andet hejs, der er pakket ind i plastic for at minimere den efterfølgende rengøring.
Så jeg må holde mig til det lille lager af garn, jeg har i strikkekurven i stuen...ikke fordi det er noget særligt spændende, men så må man jo sætte fantasien i sving...
Denne rest grå garn, hvis herkomst jeg ikke lige erindrer, blev til et par fingerløse luffer. De er pyntet med et snefnug syet lidt på frihånd, helt ens er snefnuggene ikke, men det er snefnug jo heller ikke i virkeligheden...
Jeg strikker dem på strømpepinde og laver hul til tommelfingeren ved at strikke frem og tilbage  indtil hullet til tommelfingeren passer og strikker så igen rundt når jeg ikke vil have hullet større. Jeg afslutter med et lille ribstykke for at vanterne ikke skal flane for meget oven på fingrene.

4 kommentarer:

  1. De er da rigtig fine med de skønne snefnug på
    God fornøjelse med ombygningen

    SvarSlet
    Svar
    1. Lone: Ombygningen går det stadig lidt trægt med...men kommer tid kommer råd eller noget...

      Slet
  2. Du er bare fine, så sødt med snemotiv.

    - Anne

    SvarSlet
  3. Anne: Tak for din kommentar og velkommen til...

    SvarSlet

Jeg bliver altid glad for en lille kommentar...♥