onsdag den 23. april 2014

Verdens bogdag...


Roser var der ikke nogen af i mit billedarkiv
 og af bøger var der kun fotos af mine egne hjemmelavede af slagsen...
 

For nogle af os er det en bogdag hver dag - eller i hvert fald næsten hver dag.
I dag er det dog en ganske særlig bogdag, idet det er Verdens Bogdag.
De sidste mange år har man hvert år den 23 april markeret bogens betydning på mange forsjkellige måder.
Bogdagen har sit udspring i Catalonien hvor skikken er, at man forærer en bog og en rose, til et menneske man holder af...
Jeg tror jeg fremover vil fejre verdens bogdag frem for Morsdag og Valentinsdag...
Her kan du se hvilke arrangementer der findes i dit lokalområde i anledning af bogdagen.
Hav en rigtig dejlig forårsonsdag...min bliver god - det ved jeg bare!


10 kommentarer:

  1. Tænk, hvis man kunne fejre bogen dag i stedet for Valentines dag og Mors dag (som jeg så ikke fejrer, men det gør blomsterhandlerne jo....). Jeg synes, det er en god ide, - lad os brede den!

    SvarSlet
    Svar
    1. Eva: heller ikke jeg er særlig meget til mors dag og valentinsdag....jeg gør gerne en indsats for at brede bogdagen ud...Jeg elsker bøger i alle afskygninger både dem man kan låne på biblioteket og dem man selv køber...

      Slet
  2. Ikke en dårlig ide med at fejre bogens dag.(vil nu stadigvæk gerne beholde Mors dag;0)
    God bogdag til dig:0)

    SvarSlet
    Svar
    1. Laila: jeg synes det er en strålende ide...og vi kan vel stadig have begge dage...

      Slet
  3. Jeg som har elsket at læse siden jeg blev lært det, har ikke hørt om Verdens bogdag før nu, så det må da feirest med at en ny bog bliver købt i løbet af dagen, og på den nye måde :) ebog, som skal læses på min Kindle :) - hav en god Bogdag Kirsten :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Majken: Det er så herligt at bøgerne også følger med ind i den nye tekniske tidsalder og det er skønt både at læse e-bøger og gode gammeldags bøger...også jeg har læst siden jeg var barn og jeg er stadig vild med det...heldigvis!

      Slet
  4. Jeg er jo også vild med bøger, og har læst siden jeg lærte det. Jeg læser i alle situationer - fx da børnene var små og vågne om natten, så sad jeg med næsen i en bog og et barn på skulderen. Jeg læste, når jeg lavede mad osv

    SvarSlet
    Svar
    1. Helle: Der findes ikke noget bedre end at læse bøger og det allerbedste jeg ved er at læse en bog ud i en køre. Starte på første side og så først slippe den når man når til sidste side...det kan godt blive lidt af et problem når det er en meget tyk bog...

      Slet
  5. men jeg læste først om verdens bogdag på Instagram i morges og jeg har skam delt min "dagens bog" på min profil der.

    SvarSlet
    Svar
    1. Helle: Argh, det fik jeg ikke gjort men min dagens bog skulle så have været Lars Kjædegårds Den røde labyrint som jeg læste færdig tirsdag aften...

      Slet

Jeg bliver altid glad for en lille kommentar...♥