tirsdag den 15. december 2020

Yndig lille julekrans - 15. december...

 


Hvis du har fulgt med her på kanalen har du sikkert set dette motiv før - men jeg holder af at kunne bruge de samme motiv på flere måder.

Denne lille sarte julekrans er hurtig at lave... Jeg har lavet denne på en lille sølvtråd, fordi sølvtråden er nem at forme, men den kan sagtens laves på en almindelig bindetråd,

Du skal bruge en tynd karton eller kraftigt papir i grøn og rød, flydende lim, skolelim eller en klar lim og en rund "ting" til at forme tråden om

Skabelonen  til bladformen finder du her i arkivet De små runde "bær" er klippet på frihånd men du kan også bruge en hullemaskine.




Lav sølvtråden rund ved at forme den om en rund beholder eller lign 
(jeg brugte en urtepotteskjuler til at forme ringen om)
Saml tråden ved at sno enderne lidt om hinanden.
Tryk ringen flad mod bordpladen.
Tegn bladformene op efter skabelonen og klip dem ud.
Klip små bær i rødt, jeg brute en vinrød der passer så fint til den støvede grønne.



Lim bladene på ringen ved at komme en dråbe lim på bladet og sætte det på ringen.
Læg en saks eller andet på bladet til at press det ned mens det tørrer - 
Lim de små røde bær på som du ser på fotoet.
Lad kransen ligge, indtil limen er helt tør, men pas på at kransen ikke sidder fast på underlaget.



Jeg ønsker for dig, at du får en fantastisk tirsdag...

De bedste hilsner 
KirstenK

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg bliver altid glad for en lille kommentar...♥