søndag den 20. december 2020

Små juleuniverser - 20. december...



Jeg elsker at lave små juleuniverser...Der er egentligt ikke så meget anvisning eller DIY's, for hvert enkelt univers er jo helt sit eget...Og det afhænger jo  også af hvilke materialer man har til rådighed.

Her har jeg brugt æsker som udgangspunkt

Man skal bruge en limpistol til at lime tingene sammen med, og så må man gå på jagt efter gamle æsker, i metal, træ eller pap, eller man må simpelthen selv folde små æsker af genbrugspapir...

Figurerne er mestendels købt i genbrug, der er rigtig meget julepynt som ingen gider have mere, til billige penge. Nogen af figurerne er plasticdimser fra da børnene var små og ellers kan man købe små miniting, som mus, nisser, fugle og små biler i hobbyforretninger... 

Det må jo godt være sådan lidt skørt og blingagtigt.

Klik på linket så ligger der der en foldningsanvisning til at folde små kvadratiske æsker som er fine til at lave de små hængeuniverser i.

De små kvadratiske æsker foldet af genbrugspapir er færdigfoldede ca 4x 4 cm, den, store med nissen og plastictræet er 5 x 5. Der er sat en ophængningsdims (fra julekugler der er gået i stykker) på, så de kan hænge...

Man kan også lave et lille øje af et stykke metaltråd eller en papirklips og lime på så det lille juleunivers kan hænge ...

I de små æsker limer jeg en kant rundt med guld eller sølv lametta, det kunne også være de der perlerækker til at hænge på juletræet...Derefter finder jeg en eller to figurer og limer i kassen. Hvis der er plads limes en lille snydejulegave eller en lille julekugle eller andet i...

Filosofien er at du bruger, hvad du har eller kan få fat i. 

Det er bedst at stille tingene an inden man limer det sammen. Så længe det ikke er limet sammen er det jo nemt at ændre opstillingen...

Man kan også lave et lille univers i en lidt større æske. Her har jeg brugt noget papir klippet i tynde strimler, et udklip fra et gammel julesanghæfte og et par små snydepakker...

Julebiler og julekøer...
Trommer/dyr og elefant juleuniverser...

Små juleuniverser lavet på trommer, køer, elefanter og biler er også sjove at lave...Materialerne er gammelt legetøj enten fra genbrug eller fra da mine børn var små...

Her må man prøve sig frem med små kunstige juletræer, julekugler, snydekarameller og ikke mindst de små snydepakker, hvor man kan bruge selv de mindste stykker papir - inden i mine snydepakker er der pair og pap eller flamingo.

Se på collagerne herover og lad dig inspirere... Jeg siger dig det er næsten ikke til at stoppe når først man er kommet igang...

Hav den aller aller dejligste 4 søndag i advent - juleaften er lige om snart...

De bedste næsten jul hilsner

 🎁KirstenK 🎁




Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg bliver altid glad for en lille kommentar...♥