lørdag den 11. maj 2019

Krea med blomster - Blomsterbilleder...




Forår og forsommer er indbegrebet af blomster, både dem vi dyrker i haverne og grøftekantsblomster...
Blomsterdamerne her har jeg fremstillet af blomster fra haven og blomster hentet på marker, skov og grøftekanter...
Der er som sådan ikke nogen anvisning -
Jeg tegner et ansigt enten med næse og mund og det hele, eller kun med markeringer hvor næse og mund skal være...
Man kan også komponere uden at have tegnet først, men jeg kan bedst lide at have lidt, at gå efter når jeg kreerer...
Jeg bruger friske blomster, men i princippet kunne man lige så godt bruge pressede blomster - men hvem har lige alle mulige pressede blomster liggende?
Jeg limer med limstift og almindelig skolelim og lader limen tørre inden jeg lægger ansigtet i let pres...Hvis du lægger for hård pres på vil blomsterne være længe om at tørre og evt blive mugne...
Det gør heller ikke noget at blomsterne bliver lidt "krøllede" det giver sådan et lidt naturligt skævt indtryk...
Billederne herunder er til fri inspiration:


Billedet af Frida Kahlo skal der måske nok arbejdes lidt med - hun ser lidt bister ud, men er fin med de traditionelle blomster i håret. Øjenbrynene er blevet meget lysere efter tørring, det er jeg ikke så tilfreds med...men det er jo sådan det er når man arbejder med naturmaterialer...


Blondie her er lavet mest med gule/orange tulipaner og orange stedmoderblomster. Munden er lavet med det øverste af et tulipan kronblad - det er også tørret mørkere op - men det er nu fint alligevel...
Næsen er lavet med afblomstrede "hyrdetasker" fra engen bag mit hus.


Her har vi en lidt trist blomsterdame med timian hår - timian tørrer fint op og bevarer den fine timianduft...

De bedste blomsterhilsner
 🌸KirstenK 🌸

1 kommentar:

Jeg bliver altid glad for en lille kommentar...♥