torsdag den 30. oktober 2014

Grå - Grå - Grå...

Grå er en neutral farve som fremkommer når sort og hvidt blandes, forskellige blandingsforhold giver naturligt nok forskellige grå nuancer...Grå er hverken sort eller hvidt, nærmest et kompromis. De gråtone nuancer der ligger tæt ved sort er dramatiske og mystiske. de gråtoner der nærmer sig hvidt eller sølv er lysende og levende. Grå er nærmest et kompromis.
Den grå farve er, når den står alene, en smule kedelig.
Kedelig associerer til det konventionelle, pålidelige, praktiske, stabile og solide. På den anden side er grå elegant uden at være prangende...
Grå betegnes ofte som følelsesløs, trist og deprimerende, men grå kan også være den stabiliserende faktor der nedtoner prangende og stærke farver...
Kartonerne med skummetmælk er i Danmark oftest grå...Og i mørke er alle katte grå!
Okay...en lidt lang indledning for at komme frem til, at jeg efter en lille strikke pause  har fået lidt fut under pindene igen. Og som du nok har gættet så er farverne grå og en lille smule sort...
Glædelig torsdag til dig der har taget dig tid til at læse med her...

12 kommentarer:

  1. Svar
    1. Karen Elisabeth: Tak...strik er skønt for dem der kan lide "den slags" Jeg kan - og jeg kan også lide at fremstille det...

      Slet
  2. Jeg er vild med grå, og dine dejlige strikkerier viser jo netop, hvor skøn farven er

    SvarSlet
    Svar
    1. Lone: Grå er godt og altid anvendeligt og kan bruges til det meste...også en yderst praktisk farve - så jeg er også vild med grå...

      Slet
  3. God weekend fra en der langsomt gråner i toppen....

    SvarSlet
    Svar
    1. Eva: Jaee - jeg gråner også lige så langsomt i toppen...grå er jo flot...

      Slet
  4. Lige saa snart vi gaar tilbage til 'almindelig' tid gloeder mine strikkepinde paa det naermeste. Jeg bliver simpelthen saa produktiv, naar det er moerkt om aftenen. Lige nu strikker jeg huer og vanter, men snart har jeg lovet mig en troeje, som jeg har haft garn liggende til i aarevis! Dejlige graa nuancer du har fundet - isaer sokkerne er jeg vild med.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tina: Ja når det bliver mørkt om aftenen og det ikke længere er muligt at lave noget udenfor finder vi strikkepindene frem og strikker grå ting :-)

      Slet
  5. Jamen den grå du har fremtryllet ser jo ikke så dårlig ud. Tak fordi vi måtte blive inspireret hos dig. Vi er nok nogen som kaster os over den grå farve.
    Knuz fra Lina

    SvarSlet
    Svar
    1. Lina: Tak for den positive kommentar...jeg er stadig i gang med gråt garn...

      Slet
  6. He he :O)
    Tak for det lille foredrag om GRÅ ;-) Flotte grå ting du har tryllet frem.

    SvarSlet
    Svar
    1. Randi: Tak for din kommentar...grå har mange kvaliteter så det er nok derfor den er så populær...

      Slet

Jeg bliver altid glad for en lille kommentar...♥