torsdag den 11. september 2014

Rakubrænding...



Jeg har kastet mig over en ny diciplin inden for krea dimseri - Rakubrænding -
Eller helt nyt er det nu ikke...
Jeg har prøvet det før og jeg må så også erkende, at der er flere teknikker der er gået lidt i glemmebogen...men jeg arbejder på at få teknikkerne indarbejdet igen...
I weekenden lavede jeg en prøvebrænding og det gik da også nogenlunde, men farverne var nu ikke helt som jeg havde regnet med...Dog er den lille kakkel med et bladaftryk blevet lige som jeg havde håbet!
Charmen ved rakubrænding er at man ikke helt kan regne med noget på forhånd og det er altid meget spændende at se hvordan keramikken kommer til at se ud...
Weekendens brænding af nogen planteskåle og lidt andre småtterier havde fået noget oldgammelt glasur jeg havde til at stå - så måske er det årsagen til, at farverne ikke helt lige blev som jeg havde regnet med...
Udvalget af farver er også  begrænset, men det er der jo i samarbejde med mit betalingskort jo råd for
Jeg har allerede blandet nyt glasur, så jeg regner med at næste brænding bliver mere efter planen...
Jeg var i weekenden vært ved en lille "lerkomsammen" med de mest fantastiske piger, der alle har interesse i at lave ting i ler...og i at snakke og at drikke kaffe og ikke mindst at lave gak og løjer med værtinden...
Men der blev nu også fabrikeret masser lerting og glaseret emner fra forrige komsammen...
Så der er god basis for en ny omgang rakubrænding lige om snart...
Et lille kig ned i den brændvarme ovn!

Hav en aldeles pragtfuld torsdag - og tak til dig der gjorde dig den ulejlighed at kigge indenom -


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg bliver altid glad for en lille kommentar...♥