søndag den 11. juli 2010

Kogleranke - en DIY til dig...



Kogler, her er det fyrrekogler, kan bruges til andet end julepynt..
Almindelig vindelseltråd og en bunke kogler kan hurtigt blive til dekorative "sommerpynteranker"


Du skal bruge en rulle vindseltråd/bindetråd og en bunke kogler...Koglerne skal være godt tørre så de er åbne når du fremstiller kogleranken.



Start med at sno bindetråden omkring koglens bund, sno trådden et par gange omkring sig selv så den sidder godt fast. 
Tråden skal snos ind mellem skællene på koglen, sno tråden op gennem koglens skæl så den ender ved toppen af koglen


Sno tråden nogen gange omkring en af koglens top skæl, stram tråden til...


Sæt næste kogle fast på tråden, ved at starte forfra ved bunden af næste kogle....Lav ranken så lang som du vil have den eller indtil du ikke har flere kogler...
God fornøjelse !

10 kommentarer:

  1. Super...Måske jeg skulle prøve.
    Det ser vældigt dekorativt ud ;o)

    SvarSlet
  2. De er meget dekorative og grafisk flotte. God inspiration.

    SvarSlet
  3. med lidt kunstig sne, kunne det dog blive julet.

    SvarSlet
  4. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  5. koglerne er meget dekorative sammen med hulstenene.

    SvarSlet
  6. Majbrit: Ja, prøv da...kogler er jo gratis dekorationsmateriale!

    SvarSlet
  7. Linnea: Jeg kan også rigtig godt lide det enkle grafiske udtryk!

    SvarSlet
  8. Uden relevans: Ja, så skal det være sådan noget på spray...så skulle du se mig gå amok og spraye alt jeg kom i nærheden af, inklusive mig selv...ho, ho

    SvarSlet
  9. Conny: Ja, det ser helt sommerhusagtigt ud...

    SvarSlet

Jeg bliver altid glad for en lille kommentar...♥