mandag den 6. november 2017

Squash muffins...


Det milde efterår, der næsten har sommeragtige temperaturer, generer stadig squash fra køkkenhaven...
De kønne grønne squash er skønne i gryderetter, lasange og kødsovs.
Squashkagen er da heller ikke en nyhed og jeg har bagt rigtig mange squashkager.
Squashkagen er elsket af mange, men også hadet af en del. Jeg hører klart til den første kategori og kagen er jo sådan lidt sæson bestemt, så jeg hilser altid squashsæsonen velkommen.
Sidste gang bagte jeg kagen, fordelte jeg dejen i muffinsforme, da de er noget nemmere at have med på tur...
Squashkagerne er dejligt saftige og er også pragtfulde, at have i fryseren, idet de er rigtig gode at fryse.

Opskrift til ca 20 - 25 kager.
300 g smeltet og afkøles smør/margarine
100 g brun farin
150 g melis
5 æg
400 g groftrevet squash
300 g hvedemel
200 g mørk chokolade eller 200 g nødder eller et par håndfulde tranebær...
2tskf bagepulver

Melis og farin piskes luftigt med æggene. De groftrevne squash kommes i æggemassen. Bagepulveret blandes i hvedemelet, som vendes i dejen.
Chokolade, nødder eller tranebær blandes i og det smeltede og afkølede smør vendes i.
Dejen kommes i muffinforme der fyldes ca 3/4 op.
Bages ca 20 minutter ved 190 - 200 grader.


                       🌷 De bedste hilsner KirstenK 🌷

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg bliver altid glad for en lille kommentar...♥