fredag den 27. juni 2014

Havevandring # 7

I dag slutter jeg turen rundt i min have...
 
Forhaven og forsiden af huset...


Ved siden af carporten har jeg en lille vildtvoksende plet med Cymbalaria...en lille krybende torskemund med fine lilla blomster...
Den skal begrænses lidt, men får den lov at passe sig selv, breder den sig villigt. Dog kan den være en lille irriterende plante af få ind i staudebedet, hvor den kan være svær at komme til livs.


Her et kig ind på gårdspladsen fra parkeringspladsen ved siden af grunden.
Jeg har plantet forskellige krydderurter ved indgangen og da solen står på her, meget af dagen, er der her den mest vidunderligste duft man kan tænke sig...
De mange hyldebærtræer i skellet mellem den gamle grund og det nytilkøbte stykke mark blomster og der er mere end rigeligt både til hyldeblomstdrik og senere hyldebærsaft...en sand rigdom!


Sidst men ikke mindst...ingen have uden rode hjørne...vores rodehjørne er nu ikke så stort for tiden.
Tak fordi du tog dig tålmodighed til at gå en tur med rundt i haven...Billederne i de mange indlæg viser ikke alt i min have, men jeg har prøvet at vise et bredt udsnit af hvad jeg går og sysler med.
Hav en rigtig god fredag derude.
Vi du læse de forrige indlæg kan du enten scrolle ned på siden eller se indlæggene her:
 




 
 
 
 
 
 
 
 
 

12 kommentarer:

  1. Tak for turene - du har vist mange fine og finurlige detaljer i din dejlige have :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Anonym: Tak fordi du havde tålmodighed til at følge med...den blev måske nok lidt lang den tur...men hvad hjertet er fuld af løber kameraet og munden over med...

      Slet
  2. Ja tak for de mange fine ture rundt i din dejlige have. Er helt vild med den smukke brostensbelagte sti som snor sig afsted mod det ukendte.
    Ha en dejlig weekend.
    Knuz fra Lina

    SvarSlet
    Svar
    1. Lina: Stienlavede vi for nogle år siden...nu er stenene ved at trænge til at blive lagt om....men det skulle jo nødig gå hen og blive alt for perfekt så de får lov at ligge et par år endnu...så må man bare løfte fødderne og passe på ikke at falde når man går på den...Tak fordi du havde tålmodighed til at følge med på den tur der måske nok blev lidt længere end jeg havde regnet med på forhånd, men der er så mange ting jeg synes godt om i min have og selvfølgelig også gerne vil vise til andre...

      Slet
  3. Tak for turen :) Jeg skulle lige til at skrive, at rodebunken er meget lille, men du nævnte det selv ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Helle: Tja så skulle du have set den for en måned siden...men sådan er det jo rodebunker forandrer status over tid...Tak fordi du gad følge med på haveturen...

      Slet
  4. hvor sjovt at se billeder fra din have...der ser meget dejligt ud hos dig.....har kigget flere af dine indlæg.....man ser du kan lide at gøre det hyggeligt og lave små indbydende områder....
    jeg har for resten lige været lidt på tur i området ved Rold skov de sidste par dage og har udforsket tur rundt om Madum sø samt tur rundt om Langemosen...fredligt og smukt.....kender du disse områder....?

    venligst Anita

    SvarSlet
    Svar
    1. Anita: Ja vi kommer ofte i Rold Skov og min mand kommer fra området ved Langmosen...skønne skønne pletter i vores dejlige natur...Ja jeg kan godt lide at have mange forskellige haverum og som jeg også nævner i en af de forrige kommentarer så ofrer jeg ikke så mange penge på haven forstået på den måde at jeg selv formerer planterne og lidt nyt kommer der da også til... Jeg sår også en del af sommerblomsterne selv fordi jeg såmænd godt kan lide blomster men jeg er ikke så meget for alt for romantiske opstillinger og sådan. jeg er tosset med bladplanter og så husløg selvfølgelig...

      Slet
  5. Svar
    1. Uden relevans: Ja sgu da...men kommer tid kommer vel råd...Rom blev jo ikke bygget på en dag!

      Slet
  6. Denne kommentar er fjernet af en blogadministrator.

    SvarSlet
  7. Sikke en skøn og spændende have du har. Jeg har lige taget turen rundt, - blogger har drillet, så jeg har ikke været med fra starten.

    SvarSlet

Jeg bliver altid glad for en lille kommentar...♥