onsdag den 25. juni 2014

Havevandring # 6

Buskene  står ret tæt her i den del der engang for mange år siden var køkkenhave og græsset er ofte ret fyldt med mos...men pyt med det. Mos er dejligt blødt at gå på og det er fint grønt...
Under buskene vokser der forskellige bunddækkeplanter - for der hvor der gror planter gror der jo ikke úkrudt...Porcelænsblomsterne, der skimtes til venstre under ligusterbusken fik jeg for mange år siden fra min svigermors have.

 
 
 Vi forlader nu denne del af haven og går til det, der kan betegnes som forhaven...i hvert fald er det den del af haven der ligger ud mod vejen.. De to havedele er adskilt af en hæk bestående af forskellige buske, de fleste dronningebuske...
 
Prikbladet fredløs og en enkelt selvsået digitalis i bedt under de store grantræer i forhaven...
 
Rustrøde dagliljer der lige om lidt står i fuldt flor...
 Den enkelte blomst, blomstrer kun en enkelt dag, deraf navnet daglilje.
Til gengæld er der heldigvis mange blomster...
 
Sankthansurt (meget aktuelt) også i forhavens skovbed...
 
På fliserne langs husmuren står husløg i et gammelt cementtrug...


Flere husløg af forskellig slags langs den varme husmur...husløgene trives rigtig godt her.


Stenbelægning med sten vi engang for længe siden, selv flækkede med hammer og mejsel.
De er rigtig trælse at feje...men de passer nu vældig godt til resten af haven.
Glædelig onsdag til dig der læser med her og tak fordi du gad følge med på turen rundt i min have...
Hvis du ikke har været med fra starten kan du læse de forrige indlæg her:
 
 
 
 
 

 

 
 
 


2 kommentarer:

  1. Det er da en helt fantastisk have, du har, jeg har nydt dine havevandringer og fået lyst til at gøre noget ved min egen, lille have

    SvarSlet
    Svar
    1. Lydert: Tak fordi du gad følge med en tur rundt i min have...Den er dejlig og sådan lidt opstået hen ad vejen, dog har jeg tilstræbt at få mange forskellige rum i den - Dejligt hvis mine indlæg har inspireret dig. Jeg har sådan lidt en agenda om at min have ikke skal koste det hvide ud af øjnene - der skal jo også være penge til at købe garn for :-)

      Slet

Jeg bliver altid glad for en lille kommentar...♥