onsdag den 27. oktober 2010

Thea Mikkelsen: Kreativitetens psykologi

Jeg har købt en ny bog, nemlig Thea Mikkelsen: Kreativitetens psykologi...
Jeg kunne egentlig godt have skrevet den på ønskelisten til jul...men jeg kunne ikke vente med at læse den. Jeg så den omtalt hos Karen, og tænkte, at den lige var noget for mig.
For eksempel har jeg tit tænkt på, hvorfor man får rigtig mange ideer i nogen perioder, og i andre perioder er man fuldstændig ide-forladt...Bogen gør op med det der lidt ambivalente forhold man kan have til ordet kreativitet, fordi man mestendels opfatter ordet som noget sy/hækle/klippe/klistre og perleplade-agtigt noget...
Uh, som jeg glæder mig til at læse den...

8 kommentarer:

  1. Den vil jeg helt sikkert ønske mig til jul. Jeg skriver...og har ofte tænkt over, hvorfor jeg får flest idéer, når jeg har mange andre ting at lave, og ingen idéer, når jeg har god tid.

    SvarSlet
  2. Johanne: Jeg tror den er rigtig god...

    SvarSlet
  3. Jeg vil glæde mig til, at høre hvad du synes om bogen.Men det er nok rigtig det Johanne skiver.Men man skal også have oveskud ,ellers tro jeg ikke iderne kommer.

    SvarSlet
  4. Spændende at høre om bogen, når du kommer igennem den.
    God torsdag.

    SvarSlet
  5. Aj, tak for tippet - den skal da på min juleønskeliste.

    SvarSlet
  6. Conny: Ja, det er rigtigt nok, men jeg satser på bogen kan give nogen tips til hvordan man kan udvikle ideer også på andre måder...

    SvarSlet
  7. Eva: Jeg er godt på vej i den ...og den lover godt kan jeg allerede nu sige...

    SvarSlet

Jeg bliver altid glad for en lille kommentar...♥