Viser opslag med etiketten etiketter. Vis alle opslag
Viser opslag med etiketten etiketter. Vis alle opslag
tirsdag den 3. marts 2015
Mageløs martsgave...
Den første forårsmåned er i gang og martsgaven i den omvendte julekalender er pakket op...
Indpakningen var en helt lille gave i sig selv - tegnepapir syet sammen med fine korssting.
Skønne syltesager, måske til gengæld for alle de syltede agurker der er rejst mod yngstedatteren i Århus.
Nu er det jo ikke syltesager i gængs forstand, men et herligt lille sæt med trykdimser til et syltetøjsglas der også kan indeholde andet end marmelade - som det tydeligt fremgår af eksemplerne...
Trykket kan blive fint som etikette til netop syltesager, men der rumsterer allerede andre planer i mit hoved med netop dette tryk...
Syltekrukketrykket vil blive brugt og måske endda også lidt misbrugt - hvem ved!
Glædelig den 3. marts til dig der læser med her.
Etiketter:
etiketter,
martsgave,
omvendt julekalender,
syltesager,
tryk,
trykklodser
fredag den 19. marts 2010
Appelsinmarmelade.
4 usprøjtede appelsiner
100 g tørrede abrikoser
500 g sukker
Skyl appelsinerne og skræl dem tyndt. Blend skrællerne (eller brug en foodprocessor)Skær de hvide hinder fra appelsinkødet, og kasser dem. Skær appelsinkødet i mindre stykker og blend eller "foodproces" dem, sammen med sukker og abrikoser. Blend til marmeladen har en ensartet konsistens. Hæld den på skoldede glas og læg straks låg på.
Marmeladen kan holde sig en månedstid, hvis den opbevares i køleskabet
Som et lille tilbehør har jeg lavet et stort og et lille kort, som ligger til fri afbenyttelse her og her ... Sådan et glas appelsinmarmelade er da den perfekte gave til en påskehilsen, om ikke andet, så er den da rent farvemæssigt tilpasset påsken... Du kan selvfølgelig også bruge det fine tryk som etikette til din appelsinmarmelade - hvis du printer den ud på naturfarvet papir vil det da komme til at se helt forrygende ud.
Week-enden "banker på" lige om lidt, jeg trænger noget så grusomt...ved ikke med i andre, men under alle omstændigheder, ønskes i en god en af slagsen!
Etiketter:
appelsinmarmelade,
etiketter,
råsyltet appelsinmarmelade
onsdag den 10. februar 2010
Mærkater eller etiketter?
Hvad hedder de egentlig? De der "klister-dimser" man sætter på marmelade og syltetøj?
Du kan lave dine egne mærkater eller etiketter eller hvad de nu hedder her
I princippet kan man jo bruge mærkaterne til meget andet end syltetøj... Jeg er i hvert fald en flittig bruger af sitet..
Du kan lave dine egne mærkater eller etiketter eller hvad de nu hedder her
I princippet kan man jo bruge mærkaterne til meget andet end syltetøj... Jeg er i hvert fald en flittig bruger af sitet..
God onsdag til alle..Nu vil jeg begive mig ud i kulden til en mega laaang onsdag, der står i tøndeslagningens tegn... Så kan man vel slå sig til varmen ...eller noget!
Så tænkjer du nok at det da er underligt at der vises et billede fra 2015 i 2010...men det er der en god forklaring på. Ved en gennemgang af mine gamle indlæg så jeg at en del gamle billeder var forsvundet...så derfor et nyt et af slagsen,,,
Abonner på:
Opslag (Atom)



