søndag den 2. december 2018

Manillamærker - Fine nostalgiske ophæng - 2. december...








Jul og nostalgi hænger for mig ret meget sammen og der findes tusindvis af fine og smukke nostalgiske motiver...
Jeg har fundet og printet motiver til manillamærkerne på Grafics Fairy hvor du frit og kvit kan hente  de fineste motiver.
Manillamærkerne jeg har brugt er 100 x 50 mm.
Jeg har sat en tynd metaltråd i mærkerne som ophæng i stedet for en tråd.

Du skal bruge:



Du skal bruge manillamærker, en saks, en limstift print med fine motiver, printet så de passer nogenlunde i størrelse med mærkerne, du skal også bruge en tynd metaltråd til ophængning.


Klipmotiverne til så de passer på mærkerne og lim et motiv på begge soíder af mærket hvis de skal bruges  til ophæng, hvis du vil bruge dem som tiul og fra kort er det smartest at de kun limes på den ene side...



Klip et stykk emetaltråd og lav et øje i den ene ende.


Sæt tråden med den lange ende gennem hullet i mærket og buk den langs mærkets øverste kant, som det ses på fotoet.

Sno metaltråden et par gange omkring den snoning der i forvejen er ved øjet ...


Klip den overskydende ende af...


Hæng mærkerne op ...


Og nyd synet...




De små nuttede engle sort/hvide er da næsten ikke til at stå for...



Hav den allerskønneste 2.december og 1.søndag i advent. 
Håber din dag må blive fyldt med kærlighed og juleglæde...

🎄 De bedste julehilsner KirstenK 🎄



1 kommentar:

  1. Det ser ud til at være en spændende side, graphics fairy.
    Sikke fine mærker.

    SvarSlet

Jeg bliver altid glad for en lille kommentar...♥