tirsdag den 11. december 2018

Broderi på konservesdåser - 11. december...


Jeg har i denne års julekalender eksperimenteret lidt med, at brodere på ting man ellers ikke normalt broderer på...
Og det er sjovt, så sjovt, at jeg slet ikke kan lade være med at dele det med dig, kære læser...


I den kommene tid vil du se flere broderier - 
Gå baglæns i julekalenderen...  
Eks. til 4. december og se en blomst  broderet på en mursten...


Majsdåse klar til at blive broderet på...
Skabeloner og anvisning finder du lige her i dette indlæg.


Her har den ene dåse fået broderet ordet jul, 
mens den anden venter på jeg går i gang med nål, tråd og pincet...




Dåserne er rengjorte majs dåser men alle slags kan naturligvis bruges. 
Men majsdåserne har en god størrelse og er nemme at gøre rene...

Jeg har brugt almindeligt bomuldsgarn og noget acrylgarn, jeg havde i gemmerne, Det havde nemlig lige præcis den fine neonfarve jeg var på jagt efter...
Skabelon og anvisning finder du i dette indlæg fra d 8.dec

Jeg har brugt dåserne som blyantsholdere og som urtepotter ...

Jeg har kommet en plasticpose eller en lille plasticbeholder i dåsen for at holde vand og fugt inde i dåsen.
Jeg anbefaler at man stiller dåserne på et underlag, for at undgå rustskjolder på møbler og inventar.

Jeg har brugt almindeligt bomuldsgarn og noget acrylgarn, jeg havde i gemmerne, Det havde nemlig lige præcis den fine neonfarve jeg var på jagt efter...
Men heldigvis bestemmer du farverne selv, alt efter havd du synes og hvad du har på lager...

Jeg har brugt en almindelig stramajnål til at sy med og en stegepincet til at føre nålen ned i de huller hvor jeg ikke kunne nå ned, uden at rive mig på hullerne.

Ellers er det bare at sy ligefrem med stikkesting - eller risting - du behøver ikke tænke på hvordan det ser ud på bagsiden.
Når jeg begynder broderiet starter jeg bare med en stor knude eller en perle på tråden, så den ikke smutter gennem hullet...

Dåserne er eksempel på genbrug der både er sjovt, bæredygtigt og billigt.
Og de er da også velegnede som gave, måske specielt til en, der som jeg, sætter pris på genbrug og bæredygtighed.

 Når dåserne har udtjent ders værnepligt sorteres de som metal...

Du ønskes herfra den skønneste december tirsdag man kan tænke sig, 
må din dag blive fyldt med alt det, lige præcis du, sætter pris på...

🌷 De bedste hilsner KirstenK 🌷

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg bliver altid glad for en lille kommentar...♥