søndag den 18. december 2016

Moskugler - 18. december


Mos er grønt, blødt og fint - nogen kan li' det, andre kan ikke...
Jeg er selv ret vild med mos og synes det er et dejligt materiale at arbejde med...
I efteråret samlede jeg rigtig meget mos til at farve uldgarn med - det giver en fin gul farve - men der er masser af mos tilovers til at lave moskugler af .
Moskuglerne er nemme at lave og mulighederne for anvendelse er mange.


M;os og en rulle snor er alt hvad du behøver for at lave de grønne kugler...



Form en kugle i hånden så den har den størrelse du nu synes.


Snoren vikles omkring kuglen, ikke alt for stramt, men dog så den holder kuglen sammen.





Mange har denne indretning til at stille kager på... de var meget fremme for et par år siden.
Jeg har aldrig brugt min til kager, men ofte til blomster og frugt og andet...
I år har jeg lavet et lille buttet juletræ af kagedimsen - der var lige akkurat moskugler nok.


🌷Glædelig adventssøndag, KirstenK🌷

2 kommentarer:

  1. Dejligt med fint julepynt, der er nemt at lave

    SvarSlet
    Svar
    1. Lone: Tak ...jeg synes også godt moskuglerne kan bruges resten af året...

      Slet

Jeg bliver altid glad for en lille kommentar...♥