torsdag den 19. juni 2014

Havevandring # 4

Drivhuset står i den del af haven som vi kalder marken...fordi det for få år siden var naboens mark, som vi har købt et stykke af. Det meste er nu stadigvæk mark og sået til med græs...men drivhuset og en lille køkkenhave er her også. Det er meningen, at der med tiden skal etableres en stor køkkenhave, men kommer tid kommer råd.
Mellem drivhuset og brændeskuret er der en smal gang hvor mange potter og andet står til skue...lidt ustruktureret vil nogen mene, men det passer mig fint.


Plantesten tilovers fra et gammelt byggeprojekt har fået plads ved de gamle fortovsfliser der står på højkant for at dæmme op mod hyldebærtræet, vedbenden og kaprifolien......


En gammel bænk uden ryglænsbrædder har fået en ryg af visnet vedbend...
Et kig ned langs drivhuset...


Indgang til drivhuset...


Et kig ind i drivhuset...hvor der også er plads til at sidde med et strikketøj og en kop kaffe hvis vejret er dårligt...
 
Et udsnit af den lille køkkenhave...sommerblomster, grønkål og selleri er det, jeg har valgt til denne del af køkkenhaven...den anden del indeholder squash og græskar...
Derudover har jeg et lille stykke med dahlila og solsikker.
Tak fordi du læste med og gad følge med på haveturen i dag....
Hav en aldeles fantastisk torsdag.
Hvis ikke du har fulgt med de andre dage er her link til de forrige indlæg:
 
 
 
 
 
 
 
 
 

4 kommentarer:

  1. Hvor ser det hyggeligt ud. Kan godt lide den måde du har lavet grænse i køkkenhave. Ser godt ud med de pinde der er stukket i jorden. Hyggeligt at det ikke er så struktureret.
    Knuz fra Lina

    SvarSlet
    Svar
    1. Lina: Tak og strukturering er nok ikke det man kan kalde min have, men det er nu alligevel sådan lidt ustruktureret med vilje...Pindene i køkkenhaven ved sommerblomsterne skulle også gerne forhindre at sommerblomsterne vælter og ligger og flyder ud over græsset. Om det virker vil tiden vise,men det er da en billig måde på opbinding... Tak fordi du følger min havevandring... Jeg ville egentlig gerne have vist alle 300 billeder jeg tog...men det blev dog trods alt for meget...Vandringen er vist lang nok i forvejen!

      Slet
  2. Tak for endnu en dejlig tur - elsker at se at jeg ikke er den eneste (jeg ved godt jeg ikke er den eneste) der har en mere naturlig have med helt egne regler for havd der er pænt og i orden :) - med andre ord skøn skøn have I har :0))

    SvarSlet
  3. Marianne: Det er skønt at have have med de regler man selv synes er pænt...og mange flere end du og jeg synes det samme - det ved jeg !

    SvarSlet

Jeg bliver altid glad for en lille kommentar...♥