torsdag den 29. maj 2014

Hvor almægtig er Gud?

 

Den kirkelige fridag i dag, får mig til at reflektere lidt over de spørgsmål jeg nogle gange bliver stillet...enten af egne børn eller af de, der til daglig er i min varetægt.
Og altså ikke, fordi jeg har specielt forstand ud i det religiøse...
Spørgsmålet om Gud er en mand eller en kvinde blev ret kontant afgjort af min yngste datter der som 8 årig helt afgjort mente, at Gud var en mand ellers ville hun jo have heddet Gudrun...
Spørgsmålet om, hvor almægtig Gud egentlig er, har jeg selv, som barn, brugt mange timer på at tænke over og egentlig er jeg ikke helt færdig med tankerækken endnu...
Og hvis Gud er så almægtig som man siger, kan han så bygge en mur der er så høj, at han ikke selv kan springe over den ?
Ja jeg spørger bare...
God Kristi himmelfartsdag til dig der læser med her.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg bliver altid glad for en lille kommentar...♥