søndag den 17. januar 2010

Søndags musik... Imogen Heap



Lige lidt søndagsmusik:
Imogen Heap flyder ud af mine højtalere i en lind strøm for tiden, så jeg hører altså også andet, end rock og heavy... Der har været en hel del blæst om Hide and seek, på grund af Jason Derulos sampling af sekvenser/Heaps stemme fra nummeret...(Den evigt pågående diskussion om tyveri/ inspiration/tilladelse til at bruge andres materiale, som jeg ikke vil komme ind på her) men alle andre numre fra hendes mund er absolut lige så gode og specielle. Engelske Imogen Heap er stærkt eksperimenterende og på nummeret Hide and seek høres f.eks lyden af en stegepande... hun kan med lidt god vilje lyde lidt som en blanding af Bjørg og Janis Joplin...hvis det ellers ku' lade sig gøre. Fantastisk kunstner siger jeg bare!

2 kommentarer:

  1. Hun kunne godt minde lidt om bandet Cocorosie.. De laver musik på legetøj.. ´Men hun er hyggelig, og dejlig afsplappende..

    Det kunne være hun skulle med på min playlist til opgaveskrivning..

    SvarSlet
  2. Ja, tror hun ville egne sig godt til opgaveskrivning, det er nu ikke alt hun har lavet der er lige afslappende...og teksterne er nu heller ikke så afslappede igen...

    SvarSlet

Jeg bliver altid glad for en lille kommentar...♥