mandag den 2. november 2009

Pels eller ej...



Billidet har jeg lånt her
Hvis man er den heldige ejer af en pels, er det nok ikke lige i disse dage den skal luftes alt for meget. Debatten omkring pelse og pelsning af dyr, har i medierne og på forskellige debat sites, efter min mening, opnået en noget unuanceret karakter... De frygtelige billeder af dyr der bliver pelset levende er frygtelige, ingen tvivl om det...noget der naturligvis burde stoppes omgående. Jeg har ingen tilknytning til pelsindustrien, men har dog været på besøg på en minkfarm, indtil flere gange, og kender da også en der har arbejdet på en pelsfarm, så noget indgående kendskab til pelsproduktion har jeg ikke, men jeg synes alligevel det er en  temmelig unuanceret debat der foregår... Der findes "brådne kar" i alle brancher, og det er ærgerligt at det kun er disse, der omtales i medierne... Synes også det er lidt ærgerligt at pelsproduktion i Kina kædes sammen med forholdene på danske pelsdyrfarme... Dyrevelfærden kan i alle lande forbedres, hvilket man da også bør arbejde seriøst med, men massehysteri har aldrig været godt for noget....

2 kommentarer:

  1. Hej Kirsten
    Det er rigtig træls når det ender i massehysteri nu er mink og før var det grise,du har rat det gavner jo ingen.

    SvarSlet
  2. Conny: Næh, det er æregerligt når debatten bliver for useriøs...

    SvarSlet

Jeg bliver altid glad for en lille kommentar...♥