mandag den 10. december 2018

Nisser, som alle kan lave - 10. december...


                                       Julenisser på rad og række, parat til alle juleløjerne....

                                              En fræk lille julenisse mellem juletræerne...

De her nisser kan alle lave...og med alle, mener jeg også de aller mindste.

Hvem vil ikke gerne rive papir i stykker? Jeg kender personligt indtil flere, der er ret vilde med den altivitet.

Du skal bruge papir, rødt eller hvilken farve dine nisser nu skal have. jeg har brugt forskellige nuancer af rødt, for at det ikke skal blive for kedeligt...

Du skal bruge rulleøjne, jeg sværger til den selvklæbende slags, men det er udelukkende på grund af dovenskab :-)
Hvide runde klistermærker eller små færdigkøbte pompomer.
Du kan også bruge de små runde dimser fra hullemaskinen. Dette job plejer der at være rift om blandt børnene.

En limstift er også god at have ved hånden og en håndfuld tusher kan du også godt få brug for.


Riv papiret i trekanter, og her kan selv de mindste være med, for der opstår trekantede stykker uanset hvordan man river.
Stykker af papir der lige om lidt kan transformeres om til nisser og måske juletræer..

Lim de trekantede nisser på baggrundspapiret og tegn øjne, næse og mund på nisserne - 
Eller sæt rulleøjne på i stedet for at tegne dem.


Lim en række nisser på et stykke gråt karton og du har et fint julebillede. Eller lim nisser på et postkort til mormor eller farmor . Mulighederne er mange og kun fantasien sætter grænser.


På fotoet herover har jeg limet tre små nisser på et marmorsmørebræt -  
Til en femmer i genbrug - 
Planen er at lave en hel masse som jeg vil bruge som bordpynt til en julekomsammen...

Efter jul kan figurerne, der blot er limet fast med limstift, vaskes af med varmt vand og opvaskemiddel...
Og så kan vi igen bruge smørebrikkerne i husholdningen igen.


Et julekort eller et til og fra kort...


                                           🎅De bedste julenissehilsner KirstenK🎅


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg bliver altid glad for en lille kommentar...♥