fredag den 23. december 2016

Sjove Skovnisser du selv kan lave - 23. december...


Materialerne til de små sjove nisser kan du hente i haven, hvis du da ellers har en rododendronbusk i din have...ellers tror jeg ikke der sker noget ved, at du samler en håndfuld blade op i en park...
Jeg fik ideen til skovnisserne da jeg i efteråret gjorde haven klar til vinteren - da lå der lige en skovnisse parat under en af rododendron buskene. Et blad havde af sig selv sat sig fast i den ene ende af en pind.
Så skulle der bare tilføjes øjne, mund og næse og lidt pynt.


Du skal bruge en håndfuld rododendronblade, når de visner ruller de sig sammen af sig selv. Du skal desuden bruge pinde. Find gerne både tykke og tynde og brug pindens egen form som udtryk til skovnissen...
Blade og grene skal værre helt tørre inden du begynder at lave nisser.


Sæt nissehuerne på pindene og giv dem en klat lim så de bliver på plads...
Her har jeg, foruden naturpinde, brugt tykke blomsterpinde.


Sæt rulleøjne på eller mal dem med en tusch. Jeg har brugt Posca tusch.
Her har jeg snittet en lille glat flade til at lave ansigtet på...
Lav evt prikker på nogen af huerne eller giv huerne et lille hjerte eller hvad du nu synes..


Nisserne kan sættes i potteplanten eller i juledekorationen eller sættes ved gaven til moster Olga...

God fornøjelse, hvis du skal på jagt efter rododendronblade - der ligger stadig mange blade under buskene.

                                        🌲De glædeligste lillejuleaftenhilsner KirstenK🌲

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg bliver altid glad for en lille kommentar...♥