fredag den 9. december 2016

Flettede hjerter til det lille juletræ med den sjove historie - 9.december...



Dette lille plastic juletræ står på kommoden i indgangen i kælderen. Jeg har såmænd selv købt det for en del år siden og såmænd er det et ganske almindeligt billigt batteridrevet juletræ fra et supermarked. 
Da min svogermor døde og der skulle ryddes op på plejehjemmet, fik jeg det lille juletræ med hjem og de sidste år har jeg stillet det op med sin lille batterikasse ved siden af.
Grunden til at dette batteridrevne træ blev indkøbt, var at min svigermor havde et noget større træ med en transformer på - altså det var til 220 volt - Svigermor var de sidste år , for det meste klar i hovedet, men sommetider tænke hun sig ikke om, for en gang efter jul blev hun træt af lyset i juletræet og da hun ikke kunne få stikket ud af kontakten tog hun en saks og klippede simpelhen ledningen over.
Vi har grinet af historien mange gange, men det kunne jo have gået grueligt galt..Vi opdagede jo først miseren året efter da julesagerne skulle frem igen og juletræet havde fået klippet stikket til kontakten af...og så var det vi købte det lille batteritræ til hende...
Nå, men pynt er der jo ikke meget af, på det lille træ, så jeg har flettet små rød hvide hjerter til træet. For flettede hjerter og juletræer hører uløseligt sammen hvis man spørger mig.
Skabelonerne til de lille bitte flettede hjerter ligger her til download
Jeg har flettet hjerterne i  rødt og hvidt karton, men de kan jo også fint flettes i glanspapir...



Når hjerterne er flettet, klippes en hank ca 0,5 x 12 cm, som lime i kurven.

De hjerteligste hilsner, KirstenK 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg bliver altid glad for en lille kommentar...♥