fredag den 5. august 2016

Solsikker støbt i beton - en DIY...

Særlig sol sikker er sommeren i Danmark ikke, og selv om vi vel officielt nu skriver sensommer er sommeren vel ikke helt slut endnu, selv om det måske godt kan føles sådan lige nu her, hvor jeg sidder og skriver dette indlæg. Regnen trommer mod ruden og lysten til uldtæpppe om knæene og uldsokker på fødderne er påtrængende...
Solsikkerne hører sensommeren til og jeg har da også sået to rækker af dem i haven - de blev sået sent og regnen og blæsten og de små sneglebæster har givet de ellers så statelige planter et lidt sølle udtryk...Men, men der er masser af knopper i de blomster der trods den megen modgang er tilbage.
Så nu venter jegfaktisk bare på at kunne høste solsikker, i store mængder, til vaserne i stuerne...
Og mens jeg venter må jeg så ty til andre solsikke relaterede aktiviteter...
Jeg kunne jo tegne en solsikke - klippe en solsikke - lave et tryk med en solsikke - sy en solsikke - hækle en solsikke eller sågar strikke en solsikke -

En anden aktivitet kunne være solsikker i beton...
Faktisk ligger der en anvisning til, hvordan man laver betonsolsikken i dette indlæg her...



Betonsolsikkerne er fine som små fuglebade eller som "fyld" rundt om i haven, hvor de tidlige blomster er visnet ned.
Glædelig sensommerdag til til dig, der tog dig tid til at kigge indenom her.

🌼  De bedste hilsner KirstenK 🌼


3 kommentarer:

  1. Hvor er den skøn, jeg er vild med beton til haven

    SvarSlet
  2. Lone: Ja jeg er også vild med beton...og de det fine og rustikke passer godt sammen, synes jeg!

    SvarSlet
  3. Det ser meget interessant ud

    SvarSlet

Jeg bliver altid glad for en lille kommentar...♥