søndag den 6. marts 2016

Blomster af smeltede Hama perler - mens vi venter på foråret...





De smeltede påskekyllinger gav blod på "Hama perletanden" og når nu den store kasse med Hama perlerne nu alligevel var fremme...
Nu er min kasse med Hamaperler, sådan en kasse med alle farver blandet sammen, men det er såmænd så hyggeligt at sidde og sortere perler i forskellige farver en times tid eller to.
Mens jeg sorterede perler i farver udtænkte jeg nye smelteprojekter...
Jeg endte ud med to forårsbebudere: Blomster og får...
Blomsterne får du anvisningen på her:

Du skal bruge Hamaperler (jeg har brugt Maxiperler til de store blomster) og almindelige midiperler til de små bellisagtige blomster, som jeg helt klart synes er de fineste. de er sådan lidt skæve og har hver i sær deres eget udtryk...
Bagepapir og en almindelig bageovn.


Sæt perlerne i små grupper som vist på fotoet. Husk at sætte perlerne på bagepapir. Perler der er smeltet fast til bagepladen er ikke ligefrem noget sjovt indslag i hverdagen
Smelt perlerne ved ca 200 grader i 10 til 15 minutter eller til de er blevet flade og ser ud som om de er smeltet sammen.
Tag perlerne ud af ovnen og lad dem køle af.
Hvis du er utålmodig kan du tage bagepapiret af pladen og lægge den på køkkenbordet så blomsterne køler af i en fart.
I blomsterne, lavet af maxiperler, har jeg sat et lille øje af tynd bindetråd, på samme måde som påskekyllingernes ben...

Jeg har brugt en enkelt blomst til, at sætte i håret på den ene af damerne her...
The girl from Ipanema hedder hun.
Blomsterne kunne også være fine, strøet ud over påskebordet eller en enkelt limet på et borkort eller et postkort...
Limet på et hårspænde, hvor man nok skal bruge superlim, er en mulighed jeg har tænkt mig at afprøve, men ellers er det jo kun fantasien der sætter grænser...
Påskefåret som jeg nævnte i indlæggets begyndelse - ja det vender jeg tilbage med, snart...
Glædelig søndag til dig -

2 kommentarer:

  1. De er vel nok søde. Gad vide, om mit barnebarn opdager det, hvis jeg nupper nogle af hendes perler?

    SvarSlet
    Svar
    1. Lone: Det tror jeg ikke hun opdager ellers vil hun da sikkert gerne dele med dig...

      Slet

Jeg bliver altid glad for en lille kommentar...♥