søndag den 1. november 2015

Sweatere lavet om til cardigans...

Nu har de levet deres liv længe nok som sweatere...
Ikke fordi jeg var træt af dem, på trods af deres umiskendelige firserpræg...
Men cardigans er et hit hos mig og da disse her egentligt ikke blev så meget brugt, så bestemte jeg mig for at lave dem om til cardigans - jeg fortryder det ikke det ved jeg allerede nu.


Jeg har zigzagget i to rækker, midt ned gennem forstykket og efterfølgende klippet dem op. Dernæst har jeg samlet masker op og strikket ribkanter. Heldigt for mig at der var garn der matchede 
(det var nu garn der var gemt i restekassen, helt fra dengang de blev strikket)
Knapperne er ikke de mest opfindsomme, men det var hvad jeg havde der passede.
Jeg har syet bånd ned langs forkanterne og i halskanterne, for det første for at dække over trevlekanterne men også for at stabilisere det løse strik.



Glædelig 1. november til dig der læste med her.




6 kommentarer:

  1. Det var da en god ide - for det vil da være synd og skam, hvis så fine trøjer ikke bliver brugt.
    Så fint med båndene inden i - Go' søndag til dig

    SvarSlet
    Svar
    1. Randi:Det er nemlig rigtig træls at tøj bare ligger i skabet og ikke bliver brugt så enten må der en make over til ellers må det gives bort eller til genbrugsbutikken...

      Slet
  2. Svar
    1. Eva Lige præcis...den slags genbrug som jeg elsker...

      Slet
  3. De er da blevet rigtig fine, det er godt, de ikke længere bare skal ligge i skabet uden at blive brugt

    SvarSlet
    Svar
    1. Lone: Ja de bliver brugt nu...selv om stribede cardigans måske ikke er det mest hotte lige nu!

      Slet

Jeg bliver altid glad for en lille kommentar...♥