lørdag den 28. november 2015

Langtidsholdbar kål...


Man siger at et hvidkål kan holde sig i 100 dage, hvis det opbevares korrekt...
Dette lille kål er hverken hvidt eller rødt, men et lille pynte kål af den lilla og grønne slags.
Men langtidsholdbart er det...
Det lilla kål var for to måneder siden centrum i en fin buket i skønne lilla nuancer. Da blomsterne var visne og endte deres dage som ormeføde i kompostbeholderen, klippede jeg den lange stilk af kålen og satte kålhovedet i vand.
Nu har kålhovedet slået rødder og sætter hele tiden nye blade i midten.
Spises kan det ikke, undtagen med øjnene og selv om jeg egentlig ikke bryder mig særlig meget om pyntekål, så har det lille hoved alligevel fået plads i denne lille efterårsopstilling der får lov til at stå, til lige om lidt, hvor juleopstillingerne tager over...
Glædelig den sidste lørdag i november til dig...
Om få dage er det december og så prøver jeg noget nyt i år...
Fraværet af juleindlæg her på bloggen vil blive revanceret, også i den  grad - Bare vent og se...



4 kommentarer:

  1. Jeg er imponeret over, du har fået din kål til at slå rødder, jeg synes altså, den er flot

    SvarSlet
    Svar
    1. Lone: Tja men det var nu slet ikke meningen...og fine farver har de da også - det er bare ikke min favorit inden for planteriget!

      Slet
  2. Uha, hvor er det spændende, - hvad mon der skal ske?

    SvarSlet
    Svar
    1. Eva: Jeg følger også med i din julekalender...den er skøn!

      Slet

Jeg bliver altid glad for en lille kommentar...♥