onsdag den 10. juni 2015

1 million solsorte...


1 million solsorte, ja det lyder af mange og min familie skriger da også af grin, når talen falder på det store antal solsorte.
Nu er jeg måske ikke det store matematiske geni og da jeg engang, i muntert lag, hævdede, at jeg den dag jeg stiller træskoene vil have set mindst 1 million solsorte...Ja så lå de flade af grin i min familie og jeg bliver jævnligt drillet med, at så mange solsorte er der ingen mennesker der kan nå at se i sit liv...
Visse, vasse, jeg ser mage solsorte hver dag og der er sikkert gengangere imellem, men jeg har heller aldrig hævdet, at der skulle være tale om 1 million forskellige solsorte.
Det kan også godt være, mellem os sagt, at 1 million lige er i overkanten af hvad jeg kan nå at se, men overdrivelse fremmer forståelsen, siger man jo.
Jeg vil nok heller ikke blive straffet, hvis ikke jeg har opnået kvoten på en million, den dag jeg drager mit sidste åndedrag.
Nå men solsortebestanden er under alle omstændigheder forøget med foreløbelig fire, her på det sidste. Solsortemor og far har bygget rede i et metalophæng i brændeskuret.
I ophænget ligger en tube tagrendelim og en lille haveskovl, så de næste uger skal der hverken limes tagrender eller graves...

Fire små solsorteunger ligger i reden og trykker sig. Solsortemor blev lidt småsur da jeg ville fotografere, så jeg nøjedes med reden og skyndte mig væk igen. 
Hun plejer ellers bare at blive liggende på reden når vi går forbi.
Hav en fantastisk dag...

                           

6 kommentarer:

  1. Det er da kun et spørgsmål om at blive gammel nok, så skal du nok nå at se 1.000.000 solsorte
    Hvor er det hyggeligt med sådan en lille rede

    SvarSlet
    Svar
    1. Lone: Jamen jeg er overbevist om at jeg kommer op i nærheden af kvoten...og så skal vi så se hvem der griner til den tid...

      Slet
  2. Hyggeligt at dele matrikel med solsorte-familien :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Citronmoster: jamen vi følger dem også dag for dag de små søde fugle...

      Slet
  3. Jeg elsker solsorten - vi har også et par, der bygger mærkelige steder :)
    og sikke søde papirs-solsorte, du har lavet.

    SvarSlet
    Svar
    1. Randi: jeg elsker også solsorte og vi har også mange af dem...det er også derfor jeg tror jeg vil have set 1 million inden jeg dør - men det tror min familie så ikke -

      Slet

Jeg bliver altid glad for en lille kommentar...♥