mandag den 16. juni 2014

Havevandring # 3

Vi er nået til  lågen over til haven.
Ligefrem ses den gamle terrasse, hvor der er sol sent på eftermiddagen til langt hen på aftenen. Det er en dejllig uforstyrret trrasse hvor der også er læ for vinden.


Storkenæb og stjerneskærm er de fremherskende planter i bedet under træerne som stormen Bodil var lidt hård ved. Det lille bed i plænen var førhen bålplads, nu står der en forsythia, som slog rødder i en vase inde...Bunden i bedet er dækket med grankogler som solsortene lystigt spreder over de meste af plænen når de leder efter spiselige dyr under koglerne...
 
Der er plantet gule Sedum i plantestenene der danner kant mod plænen...De er nemme at tage aflæggere af og de slår villigt rod...Der er to forskellige slags og Sedumplanterne i baggrunden blomster først lidt senere og har en lidt mere rustrød farve...

En gruppe potter på terrassen...


Et lille hjemmelavet bord,  materialerne er hentet i brændeskuret.
Bagerst ses flere af mine højt skattede husløg.


Der er også blevet plads til et plantebord på terrassen...det fungerer nu mest som oplagsplads for potter der ikke er i brug.


Fra terrassen er der en smal passage over til brændeskuret og drivhuset.
Det er enden af brændeskuret der ses her.
Hav en aldeles fremragende mandag og tak fordi du fulgte med på turen.
Jeg håber du har lyst til at se mere til min have i  kommende indlæg...
Hvis du ikke har været med fra starten kan du se 1 del her og 2.del her
 
 
 
 
 
 
 

4 kommentarer:

  1. Det ser også hyggeligt ud...

    Den lille gule sedum, hvad hedder den - tror den ville klæde mit flammebed

    SvarSlet
    Svar
    1. Karen Elisabeth: Ja den er rigtig smuk og meget villig til at gro...Den hedder Sedum floriferum Weihenstephaner Gold... (tror jeg nok) Den er ikke særlig dyr og jeg brugte tre potter og delte dem da jeg plantede mine for tre år siden...nu er plantestenene fyldt helt ud. De har en meget flot gul farve og når de begynder at visne ned, bliver de rustrøde inde fra midten...farver der ligner ild...

      Slet
  2. Det er en super dejlig have Kirsten. Dejligt at se alle de amå steder du har indrettet. Tænker om man selv skal starte en lille samling af husløg. De er godt nok smukke.
    Knuz fra Lina

    SvarSlet
    Svar
    1. Lina:Det er helt bevidst at jeg har lavet forskellige haverum...det bliver mere hyggeligt og det er skønt at bevæge sig fra det ene rum til det andet...og hvis du starter en lillehusløg samling - vil du aldrig fortryde det..

      Slet

Jeg bliver altid glad for en lille kommentar...♥