tirsdag den 19. februar 2013

Kryds og bolle...en Killing inspireret sweater...

Den har voldt mig lidt problemer denne her sweater...først startede jeg med den som en ud af hovedet sweater...Det gik ikke så godt! Den var ikke som jeg vile have den, så den led trævledøden...
Så lavede jeg en slags masterplan, dog uden at tænke på at mønstret skulle passe foroven og sådan...men ved hjælp af lidt mere trævlen op og lidt småindtagning her og der...så lykkedes det!
Den er perfekt, 610 gram uld både af tjekkisk og islandsk herkomst er der gået til sweateren...Den har lige den længde som jeg foretrækker, ikke alt for lang men sådan lidt midt på rumpetten og ærmerne er forholdsvis smalle ligesom jeg foretrækker. Jeg hader ærmer der hænger ned i alt ting og sidder fast både her og der...
Egentlig var det sværeste, at få den til at få sådan et lidt uperfekt Gudrun og Gudrun look...på den anden side skulle den jo heller ikke se sjuskedortheagtig ud...
Nu tænker du måske, hvad det er for noget raglanfusk jeg har lavet...og det er en kombination af at tage ind på omgangene og så en almindelig raglanindtagning...Jeg er ikke fan af indtagningerne i mønstret, som man ser dem på de ægte Sarah Lund sweatre.
Jeg elsker den allerede, den er dejlig blød og varm, men ikke så varm at man ikke kan bruge den indendøre...
Opskrift er der stadig ingen af, for jeg har bestemt at jeg kun skal have en Killing sweater...og skulle jeg komme i tanke om det modsatte, så kan jeg jo altid tælle masker på den jeg har.

16 kommentarer:

  1. Det har da været hele besværet vær, hvor er den sweater blevet flot og med et rigtig flot mønster.
    Kan du have en god aften

    SvarSlet
    Svar
    1. Conny: Nogle gange kan det godt betale sig at trævle op. Der er jo ikke så meget ved at strikke til skabet!

      Slet
  2. Flot trøje og flot strikket! Jeg døjer lidt med det dersens farvestrik, men jeg VIL altså - basta!

    SvarSlet
    Svar
    1. Taxastrikker: Tak..Held og lykke med farvestrikkeriet...jeg kan varmt anbefale det!

      Slet
  3. Hej Kirsten
    Wauw hvor er den flot ...
    Og hvis den passer dig - er det så ikke ligegyldigt med en opskrift og " underlige" indtagninger - smiler ....
    Siger en der har været begravet dybt i garn og pinde den sidste uge :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Marianne: den passer perfekt og så kan det være lige meget med alt det opskriftshalløj...og glemt er optrævling osv...

      Slet
  4. Hvor er den blevet flot mor - så kan det jo være at næste strikkeprojekt skal være en flot rød rullekrave strikketrøje :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Lene: Jae...det røde garn ligger jo bare og venter på at blive strikket af...så mon ikke det er sådan det bliver...

      Slet
  5. Hold da op hvor den er flot - dejligt at den blev som du ønskede.
    Jeg trevler også hellere op ....

    Kan se du allerede er blevet sat i arbejde igen ;0) - dejligt når de gerne vil have noget hjemmestrik selvom de ikke længere er hjemme:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Marianne: Ja...hun snakker godt for sin syge moster gør hun...men mon ikke mor gør som "barnet" gerne vil...Man kan lige så godt trævle op når man ved det ikke dur. Jeg gider nemlig ikke strikke noget der bare kommer til at ligge i skabet og ikke blive brugt!

      Slet
  6. jamen...smuk er den...sådan en ville jeg áltid være glad for....tillykke med at den er færdig...:O)

    SvarSlet
    Svar
    1. Anita: Den er også skøn i denne kulde kan du tro...jeg er glad for jeg trævlede i første omgang!

      Slet
  7. FLOT, FLOT, FLOT, Kirsten. Og næsegrus beundring over at kunne strikke noget så fint uden mønster. Og Ja... VED godt der har været trevlet, men synes det er imponerende!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Anne-Mette: Tak for de pæne ord...jeg er tilgengæl stor beundrer af dem der kan holde sig til en opskrift...jeg kan ikke nære mig for at lave noget om...

      Slet

Jeg bliver altid glad for en lille kommentar...♥