torsdag den 16. august 2012

Fjer-tryk...en torsdagstutotrial...


Lige nu ligger der fjer fra måger og andre fugle allevegne...og det er svært for sådan nogen som mig ikke at samle dem op...
Jeg havde fået skrabt mig en lille bunke sammen med fjer af forskellige slags...jeg skulle jo have nogle forskellige at trykke med..
Her kommer en lille diy hvis du selv skulle få lyst til at få gang i fjerproduktionen.


Du skal bruge: En lille fjer, eller en stor, for den sags skyld, sort maling (dette er ganske almindelig dæk-acrylfarve) eller tryksværte, gamle aviser eller blade, papir til at trykke på (ganske almindeligt kopipapir er fint til formålet) en rulle (dette er en ganske almindelig malerrulle med en skumrulle på håndtaget) eller en pensel til at komme malingen på fjeren og en rulle som sagtens kan være en gammel kagerulle til at rulle over fjeren for at få alledetaljer med i det færdige tryk...
Læg en gammel avis på bordet, det er godt at have et underlag at trykke på og det er også fint ikke at få sort maling ud over alt....

Rul eller pensl maling på fjeren, den skal ikke sejle i maling, men der skal også være så meget maling derpå at den kan sætte aftryk på papiret
Kom fjeren over på det papir du vil have trykket på.

Læg en stump avispapir eller reklamepapir over fjeren (mest for ikke at få rullen fyldt med maling), og rul let med rullen.

Fjern dækpapiret og den lille fjer er blevet til to...ja faktisk tre...

Fordi der bliver også en ganske fint tryk på dækpapiret...













13 kommentarer:

  1. God morgen Kirsten. Hvor er det fine aftryk du får lavet. Meget levende i udtrykket. Ja, man kan jo få samlet hvad som helst, som absolut er meget værdifuldt. Jeg har selv bunker af sådanne sager, helt uundværlige. God fornøjelse.

    SvarSlet
    Svar
    1. Anne: Ja man er vel en samler...man kan aldrig vide hvornår man får brug for alt det "guld" man går og finder!

      Slet
  2. Svar
    1. Sifka: Tak..jeg er lige pludselig blevet vild med fjer...men fjer er jo nærmest grafiske mirakler!

      Slet
  3. Super flotte tryg du har fået lavet Kirsten.

    SvarSlet
    Svar
    1. Conny: Tak...jeg er også ganske godt ttilfredse med dem...

      Slet
  4. Hep har jo en masse fjer liggerne så tror lige jeg skal i gang. Syntes at dine solsikke tryk blev rigtig flotte.Dejligt med noget inspiration. Ha en god dag Kirsten.
    Knuz fra Lina

    SvarSlet
    Svar
    1. Lina: solsikketrykkene er også dejlige synes jeg...men jeg elsker altså også det sort hvide...

      Slet
  5. Hvor er de bare fine.
    Ser lige postkort med sådan nogle fjertryk på :-)

    SvarSlet
  6. Fik ikke skrevet det men det aftryk ,hvor du har tekst med er bare superflot.

    SvarSlet
    Svar
    1. Kirsten: Postkort med fjertryk...ingen dårlig ide...skriver den lige bag øret...Nu er det sådan at jeg kun bruger papir der har været brugt en gang før, og nogen gange er der altså skrevet på begge sider af papiret og detgiver en rigtig god effekt!

      Slet
  7. What i don't realize is in truth how you are now not actually much more well-preferred
    than you may be right now. You are very intelligent.

    You already know therefore considerably with regards to this topic, made me in my opinion imagine it from a lot of numerous angles.
    Its like men and women don't seem to be fascinated except it is
    one thing to do with Girl gaga! Your own stuffs outstanding.

    Always maintain it up!

    Here is my site :: trained

    SvarSlet
  8. Det er super fint det du laver 😊
    Jeg har et par vaser/lysestager jeg vil prøve det på, har du nogen erfaring med det ?
    Mvh Monica

    SvarSlet

Jeg bliver altid glad for en lille kommentar...♥