søndag den 15. januar 2012

På jagt efter nisseskæg...


Jeg har været på jagt...På jagt efter nisseskæg.
Nisseskæg kan observeres i skovbunden efter en våd nat med frost. Man kan fortrinsvis se nisseskæg på trøskede grene af bøg, ask eller rødel...så det er altså i løvskoven du skal lede, hvis du gerne vil se totter af nissens skæg, for det er jo sådan det er: Nissen havde travt med at gemme sig i skovbunden da det blev frostvejr, men det lange skæg kommer nemt til at hænge fast...og det er altså de små totter der hængte fast i grenene da han havde travlt med at gemme sig, vi kan observere i skovbunden..

Du kan læse lidt mere om de videnskabelige fakta om nisseskæggets tilblivelse her... at videkaben så ikke helt er enige om hvordan det går for sig, undlader jeg at tage stilling til...
Nisseskæg er flot, sjovt og spændende at gå på jagt efter.
Jeg har aldrig lagt mærke til fænomenet før jeg blev gjort opmærksom på det af Ida som også har haft et indlæg på sin blog om nisseskæg!

6 kommentarer:

  1. Hvor vildt:) Det er et spændende fænomen...det vil jeg prøve at kigge efter næste gang vejret bliver optimal:)
    Tak for at dele,det er lige det jeg elsker ved blogland,alle jer søde mennesker der deler gerne så ud :)
    Jeg håber din forkølelse er over.

    Knus og kram herfra

    SvarSlet
  2. Hej Kirsten. Tak for kommentarerne på min blog. Lige nu ser det ud til at lykkes med at kommentere for mig også:-)
    Spændende historie med det nisseskæg. Jeg har aldrig set sådan noget, men må da helt holde øje med det fremover.

    SvarSlet
  3. Elfepige: Ja, det er helt vildt smukt...jeg havde heller aldrig set det før...og jo jo forkølelsen er næsten væk!

    SvarSlet
  4. Lisbeth: Ja, nu skal der kommenteres...når det nu kan lade sig gøre. Ind i mellem er der nogen dage hvor nærmest ingenting fungerer på Blogger...

    SvarSlet
  5. Citronmoster: Ja, det er altså smukkere i virkeligheden...

    SvarSlet

Jeg bliver altid glad for en lille kommentar...♥