fredag den 18. november 2011

Blade, blade og atter blade...



De sidste par nætter med nattefrost har fået de allersidste blade til at slippe...Og der er formodentligt blevet revet bunkevis af blade sammen og kørt væk eller brændt eller hvordan folk nu bortskaffer de mange blade der er i haverne rundt omkring...
Mine bliver på matriklen... En lille del kommer i komposten, men min erfaring siger mig, at store mængder blade i kompostbeholderne ikke er godt. Det kan selvfølgelig godt være jeg har specielt kræsne kompostorm, men deres livret er altså ikke blade...favoritten inden for den genre er nærmere kaffegrums og gulerodsskræl og den slags...
Blade skal efter min mening ind i bedene og lune stauderne og løgplanterne...
Så kan de ligge der, vinteren igennem, og delvist kompostere sig selv.
Fuglene, elsker at gå og skrabe i bladene...og jo, de skraber dem såmænd også ud på græsplænen igen...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg bliver altid glad for en lille kommentar...♥