onsdag den 5. oktober 2011

Hvorfor gror der kartofler på en busk?

Hvorfor dit og hvorfor dat?
Hvorfor gror der kartofler på en busk? Sætninger der begynder med hvorfor flyder i en lind strøm ud af de to to-årige her... Der gror ikke kartofler på en busk er svaret der kommer ud af min mund... Men de to små, fastholder, at der uden for Hannas hus er en busk, hvor der gror kartofler på...
Nå, men der ikke så meget andet, at gøre end at putte de små i barnevognen og de to "store" i gummirøjserne og så gå hen i byen og undersøge sagen nærmere...
Det viser sig, at der er tale om en kvædebusk...og ja kvæder, kunne da såmænd godt minde om kartofler...For min part mener jeg at kvæder mere minder om æbler... Men det sete afhænger jo af øjnene der ser, og desuden har jeg jo en forudinfattet viden der gør, at min hjerne straks tænker i frugt...
Og på den måde kom vi omkring temaet natur og naturfænomener i de pædagogiske læreplaner...

8 kommentarer:

  1. Børn er så kloge. Kun ved at spørge, får man svar.

    SvarSlet
  2. dejlig pædagogisk dagplejer der pakker børnene og undersøger sagen sammen med børnene :o)

    knus♥ og go efterårsdag

    SvarSlet
  3. Eva: Uha ja, der findes heldigvis ikke "dumme" spørgsmål...

    SvarSlet
  4. Marianne: Tak, og så fik vi frisk luft og motion ved samme lejlighed...så var temaet krop og bevægelse også krydset af for den dag!

    SvarSlet
  5. Det er dejlig læsning. Hvis jeg havde små, måtte de gerne komme i dagpleje hos dig...

    SvarSlet
  6. Dejligt at børnene er nysgerrige. Det er det de lærer noget af.

    SvarSlet
  7. Du er en rigtig dagplejer kan man høre og læse :) så dejligt - du måtte gerne passe mine børn hvis de ikke var så store ;0))

    SvarSlet
  8. Landbohaven: Ja, det har du fuldstændig ret i ...

    SvarSlet

Jeg bliver altid glad for en lille kommentar...♥