fredag den 19. august 2011

Lad dig ikke narre...


Lad dig endelig ikke narre af denne blomsts smukke udseende...den stinker langt værre end et ådsel...fluerne kan godt lide den...så der er sikkert mening med "galskaben" Blomsten her er ca 10 cm i diameter...
Jeg har fået en stikling af min ældste veninde på 87 år og frisk og passer selv sin store have så der aldrig er et blad der vender forkert...hun har omtrent lige så mange planter som jeg...derfor bytter vi lidt en gang i mellem...
Men hvad er det for en fætter? Den har sukkulent-agtige stængler...Jeg er overbevist om at det er en tropeagtig art...kunne forestille mig den som en snylter eller lignende i regnskoven...Hvis der er nogen der kender den sp vil jeg gerne vide hvad den hedder og sådan! Jeg kunne selvfølgelig også rådføre mig med min ven Google...

6 kommentarer:

  1. Jeg har set og lugtet til sådan en blomst hos en bekendt engang, men navnet kan jeg ikke hjælpe med.
    Det er så sandt, at den stinker!

    SvarSlet
  2. Det er en Stapelia også kaldet Ordensstjerne :)

    SvarSlet
  3. Det er da god nok en underlig en,har ikke set den før,jeg kan se det er der andre der har.Rigtig flot godnatbillede du har taget.
    God weekend

    SvarSlet
  4. Eva: Ja, godt lugter den ikke...

    SvarSlet
  5. Citronmoster: Tak...jeg kan godt lide at vide hvad det er jeg lugter til!

    SvarSlet
  6. Conny: Ja den er underlig, men flot...

    SvarSlet

Jeg bliver altid glad for en lille kommentar...♥