tirsdag den 12. april 2011

Påskeæg...

Det er jo som bekendt snart påske, og jeg havde faktisk bestemt, at jeg dette år skulle holde mig fra aktiviteten: At dekorere påskeæg. Min beholdning af dekorerede påskeæg er pænt stor, fordi jeg gemmer de udpustede og dekorerede hønseæg fra år til år. Jeg har såmænd påskeæg helt tilbage, fra da pigerne var små!
Men, men...man har jo et standpunkt til man tager et nyt...

Jeg har brugt ensfarvet og mønstret silkepapir limet på æggene med tapetklister..Til sidst har jeg lakeret æggene med decupagelak.
De blå -marmorede æg er udpustede hønseæg kogt med rødkålsblade og alun...

8 kommentarer:

  1. De er rigtig flotte, er meget vild med rødbedeæggene.
    Bliver de viklet med bladene og vandet tilsat alun??

    Kender godt det med at have et standpunkt til vi ta'r et nyt:)

    SvarSlet
  2. Mariannel: Ja, lige præcis...

    SvarSlet
  3. Skønne æg du har malet, man bliver i godt humør af at se på dem:-)det med rødkålsbladene vil jeg da prøve en af dagene.

    SvarSlet
  4. Prikker i luften: Tak og god fornøjelse med påskeæggene!

    SvarSlet

Jeg bliver altid glad for en lille kommentar...♥