søndag den 16. januar 2011

ABC Skandinavia # K

                                                                            K
I bogstavlegen ABC Scandinavia er vi kommet til K.
Mit navn begynder med K, så mit bud er Kirsten, som gennem tiden er blevet udtalt på rigtig mange måder: Kisser, Kisten, Kærsten, Hirsten,Jirsten osv
På et tidspunkt passede jeg to næsten jævnaldrende børn der udtalte mit navn henholdsvis Hirsten og Jirsten... Det ene barn sagde til den andet barn: "Hvorfor siger du Hirsten, når hun hedder Jirsten"?...Det var også det barn, der en dag spurgte: "Hirsten hvornår ska vi ha noget hød"
Jeg taler jævnligt med pågældende barn og hun har  heldigvis efterfølgende, fået styr på det der med h og k...

6 kommentarer:

  1. Jeg kan høre jæg´ren skyde.
    Hør de høje K-K lyde
    Ræven bliver meget bange.
    Ingen høns tør den nu fange
    k - k

    (Det er verset med K fra konsonantsangen som er ugens sang. Kan synges på den gode gamle: "Jeg kan høre med mit øre")

    God mandag K-K-Kirsten

    SvarSlet
  2. Hi hi, kært barn har mange navne :)

    Min venindes datter kunne ikke udtale "sk", så en aften var vi inviteret til stinke-pizza... som smagte vidunderligt :)
    Nyd din dag

    SvarSlet
  3. Det er ikke greit med alle ord-lydene:) Ha en god dag.

    SvarSlet
  4. Tak også god dag øh aften til dig...K er et svært bogstav,mende fleste får heldigvis styr på det efterhånden...

    SvarSlet
  5. mette b: Ja, en stinkepizza er ikke værst!

    SvarSlet
  6. Ulla-Bella: Næ,det kan godt være svært af få styr på sproget!

    SvarSlet

Jeg bliver altid glad for en lille kommentar...♥