torsdag den 18. marts 2010

Gele´rand... Oh so last year...

Hvad blev der egentlig af firsernes store hit udi gastronomien, nemlig geleranden? Tomatgelerand med kyllingesalat, hvem husker ikke denne "fremragende" og topmoderne forret?? Husker engang til en komsammen, hvor forretten var en fiskegelerand med ærter og gulerødder... Da var det, den listige ræv, som jo er kendt, for altid, at sige sin uforbeholdne mening, sagde til værten " Altså det der, det er ikke lige min hofret, så jeg tror jeg springer over" og i virkeligheden var det vel ræven, der trak det længste strå, i den sag...og hvofor i himlens navn var det lige jeg sporede mig ind på gelerand? Jo, det var en telefonsamtale med elementer som: Emner til en grundfagsopgave, Kafka, terror, videoovervågning, krænkning af personlig integritet, Knorr sovs og...gelerand!

2 kommentarer:

  1. Gele-rand....., jo det kan vel spises. Jeg mindes engang i de tidlige 90´ere, hvor "bedstemor" havde lavet vingummibamse-rand. De små farvede vingummibamser lå der inde i geléen og kiggede bønfaldende ud. Selv børnene måtte stå af. Det var alligevel for makabert.
    Velbekomme.

    SvarSlet
  2. Eva: Ja, det er da mad, men ikke god mad!..blævre, blævre!

    SvarSlet

Jeg bliver altid glad for en lille kommentar...♥