søndag den 21. februar 2010

Gæt et årstal!


Vil du være med i en lille gættteleg? Gæt hvilket årstal omtalte bog er fra... Jeg afslører ikke titlen...endnu. Det er en "krea"bog. Kom med et bud! Den der kommer nærmest får en lille præmie...
Jeg citerer lidt fra forordet i bogen.
Der står bl.a: "I gamle dage hed det med et antikveret ord husflid. Do it yur self, er blevet det nye slagord, og man møder det det i særspalter overalt i udenlandske dag og ugeblade (...) Det er ikke nemt at være menneske, leveomkostninger og nødvendighedsartikler fordyres, efterhånden som krav og behov vokser. Derfor får vi lyst til at "lave det selv"(...) Tid er der ganske vist ingen mere, der har for meget af, men en smule fritid har de fleste af os, og nervelægerne, hvis antal er vokset uhyggeligt, siger at man afreagerer så dejligt ved at bruge hænderne. Og hvor har vi god brug for at slappe af med en lidt hyggelig beskæftigelse! Det er det man med et moderne ord kalder terapi, og man behøver ikke være patient for at trænge til lidt fornuftigt beskæftigelsesterapi...
Der er kun sort-hvide billeder i bogen, her er et af dem:



He, he, hvem har ikke brug for et par lette bastsandaler til trætte fødder?

8 kommentarer:

  1. Og jeg er tilbage i 60´erne. 1965 måske?

    SvarSlet
  2. Jeg tænker 1968 :-)

    SvarSlet
  3. LOL - nu har Anne jo allerede taget 1968, saa jeg snupper 1972 i stedet. :) Joesses, hvor er de bare "smarte" de sandaler!

    SvarSlet
  4. Jeg tro vi skal et stykke til bage i tiden 1955

    SvarSlet
  5. Gode gæt alle sammen, et af dem er dog ret tæt på det faktiske, jeg lader den lige stå til i morgen så afslører jeg hvem der er kommet nærmest...

    SvarSlet
  6. Glemte lige at sige, at præmien IKKE er et par bastsandaler...

    SvarSlet

Jeg bliver altid glad for en lille kommentar...♥